Gedicht: Dan weet ik het


Dan weet ik het

 

Dan weet ik het

Als ik stop met huilen

En de storm in mijn hart is gaan liggen

Na al die jaren door mijn ziel

Als ik niet meer loop met al die last

En het gevoel herboren is alsof ik zweef

De deuren in mijn gedachten weer open zijn

Ik je aan kan kijken

En nog steeds een gevoel van vrede draagt

Waarin de pijn van al die tijd nog steeds welkom is

Maar de vreugde en het plezier weer ook

Alsof een lang verloren kind weer thuis is gekomen

En niet meer twijfelt bij die openstaande deur

Me terug kijk recht in mijn ogen

Met ook een glimlach

Een bijzonder warm moment

Want dat is het moment dat je binnen stapt

Mij omarmt naar al die tijd

Tussen ons is het de strijd

En de pijn die met liefde en vreugde samenkomt

Ik denk dan aan al mijn angsten en verdriet

Die samen met de haat en de onvrede samen gingen

Verborgen achter een glimlach

Als een zelfgemaakte illusie

Waarin niet de wereld mij voor de gek hield

Maar alleen ikzelf

En nu kijk ik terug

En zie in je diezelfde blik

Waar ik alle pijn omarm

En zelfs alle haat weer welkom is

Maar ook de liefde in mijn hart

Samen met de vreugde en plezier

En besef dat geen enkel moment in het leven

Een zinloos moment is

Als jijzelf dat niet toestaat

En met dit nieuwe besef

Is liefde en haat

En alles wat ze dragen en zijn

Niet meer apart

Maar vormen ze samen een

Een herboren balans is nu gevonden

En een volledig persoon is ontdekt

En het was al die tijd allang aanwezig

Wachten in de storm tot de rust

Zodra ik die zou toelaten

In plaats van te kiezen voor alle illusies van het leven

En niet alleen mezelf kan ik nu vergeven

Maar ieder om mij heen

Waar mijn leven mee te maken heeft

Of ooit heeft gehad

Want de pijn en de liefde zijn voor iedereen lessen

Waarin het geven en nemen van dit alles

Een mogelijkheid is voor ons allemaal

Als ik stop met huilen

En de storm in mijn hart is gaan liggen

Dan weet ik het


https://www.youtube.com/@w.o.l.1332

worldofflove.wol@gmail.com

https://www.worldofflove.nl/


Reacties

Een reactie posten

Een reactie zou mooi zijn...

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand