De Vrede in ons hart

 

De Vrede in ons hart.

 

Ik hou je vast en tegelijk laat ik je los alles en alles om mij heen en zoek ik de stilte.

De stilte en de vele stormen in het leven elke dag wisselen soms in momenten.

In een moment van zijn waar ik me even terugtrekt van alles om mij heen.

Maar vooral van mij zelf en het gevoel wat spreekt en ik soms niet wilt horen.

En onder een deken van duisternis verscholen is de werveling van gedachten overal.

Het sterven overal in elke hoek zonder rekening te houden met tijd en ruimte vervult het mijn hart.

Explosies van gedachten uit elke hoek die elke ademhaling vergezellen in mijn gehele bestaan.

 

Als een werveling draai ik met elk harstocht als een storm overal en nergens verdwaald.

Omdat ik weet wat nog moet komen in het korte moment van het leven waarin we ons nu bevinden.

Mijn laatste adem weet die ik nu ooit zal uitblazen in dit korte moment vol beladen naar het niets.

Tegelijk het ontstaan daar waar alleen kunstenaars een glimp van kunnen doen creëren.

Waarin penseelstreken en korte woorden tot hele verhalen het willen uitdrukken.

De weg die wij allemaal gaan sinds het moment van ons bestaan wiens verhaal nooit is verteld.

Valt het als een lappendeken, elke dag waar ik vaak voor wilt vluchten het van mijn af wilt slaan.

Willen weten is altijd een middel om groter te worden in het leven met elke stap in je bestaan.

Maar de duisternis wordt vaak vergeten in hartstocht ontdaan in ons bestaan.

Verlichting is het open gaan van je hart en het eerste wat je zal  zien is de dood.

Het moment van sterven om te dalen in de duisternis en het vergaan van het nu dit korte moment.

Is alleen maar de angst als je weet dat dit de weg is die je nu bewandelt van het licht vandaan.

In het moment van de dood die als duisternis verscholen was maar zich nu weer toont.

Zal het meest wonderbaarlijke zijn wat je nooit verwacht en dat is juist de schittering van het licht.

Dat onbekende pracht toont in het scheppingsproces waarin alles tegelijk gebeurd overal.

Want alleen de weg die we nu denken te lopen in een eindeloze stroom in dezelfde richting.

Is de grootste illusie van ons zicht naar onze ziel en het kloppend hart in dit korte ademmoment.

 

En ondanks het vluchten van mijn zelf besef ik steeds meer mijn grootste kracht.

Dat is ondanks het weten van alles wat is en komen zal het moment van nu omarmen.

Want de werveling van gedachten overal toont de duisternis, maar zoveel meer en alles tegelijk.

Het ontstaan als kind in deze wereld waarin  de eerste stappen  worden genomen in de levensweg.

Tegelijk het stervensproces waarin een deel weer tot de aarde teruggaat in het niets.

Om tegelijk als energie vleugels van het licht omarmt en terugkeert voorbij de horizon van weten.

De jeugd die is geweest met warmte en mooi moment samen met ook vele tranen.

Die als een treurig oneindig gevoel het kunstwerk van het hart beschrijft.

Waarin penselen tranen en vreugde beschrijven als een compleet werk.

Waarin het hele bestaan al in staat beschreven de ontmoeting met de liefde van mijn leven.

Waar ik eigenlijk met mijn eerste ademteug in dit leven al wist dat het zou komen.

 Zowel de liefde als de kracht en de zegen tot een mooi gezin.

Zijn het de tranen van het moment welke mijn dood laat zien als ook mijn geboorten tegelijk.

De weg van verlichting in het bestaan is de vrede ontmoeten in een nieuwe manier van zien.

Dat de tijd die we dachten te kennen veel meer is dan wat wij nu zien en denken te volgen.  

 

De illusie van het leven gaat verder dan de les om los te durven laten.

Want het is alleen de angst die losgelaten moet worden.

Om in de stilte en de vele stormen van het bestaan toch voor de duisternis te kiezen.

En het hele hart van geboren worden tot in de dood te durven ervaren.

Zodat de vele emoties van het hart niet meer de pijn en de strijd elk moment aan je tonen zal.

Omdat er dan plaats van voor het allerbelangrijkste daar waar we allemaal op zoek naar zijn.

Diep verscholen in de duisternis met de stilte en ook de storm  in het bestaan.

Ligt voorbij de angst en duisternis zo diep in ons verscholen al die tijd om toegelaten te worden.

De Vrede in ons hart.


https://www.youtube.com/@w.o.l.1332


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG




 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand