Veranderingen zijn er alleen om economische redenen


Veranderingen zijn er alleen om economische redenen

Dat het leven verander is een levens proces wat nooit stopt. Een onderdeel van het bestaan. Grote veranderingen van geboren worden, levens cyclisen, sterven en weer ontstaan. Tot allerdaagse kleine veranderingen.

Dat het leven verander is een levens proces wat nooit stopt. Want het als de dag van gisteren dat ik nog erg jong was. Mijn leven is niet makkelijk begonnen. Eigenlijk is elk moeilijk begin van een reis een mogelijkheid om te leren los te laten en voor liefde te gaan. Hoe makkelijk dit klink, hoe moeilijk deze weg voor ons is. Als de dag van gisteren was ik in mijn jeugd vegatarisch. Voor een periode van ongeveer zes jaar. Natuurlijk omdat ik het zielig vond hoe men met dieren omging. Vandaag de  dag is daar amper iets aan veranderd. Maar de hoofd reden was dat dieren door geweld en zonder respect met angst worden gedood. Mijn overtuiging was en is dat dit negatieve in vlees komt (energetisch) en dat dit lichaelijke en geestelijke kwalen kan doen ontstaan. Maar mijn leven bleef, ondanks mijn kracht, zwaar. Te zwaar. Dan kies je voor drank, roken en natuurlijk vlees. Ja weer vlees en  een week ziek door vlees kon ik weer alles eten.

Dat het leven verander is een levens proces wat nooit stopt.  Want mijn leven ging verder en ontmoete de enige persoon in mijn leven die niet alleen voor maar ook met mij wilde vechten. Nu een gezin en jaren verder kwam ik door een ongeluk in de keuze van dood of toch leven. Dat gaf een ongeluk mij. Had mijn kracht weer gevonden en begon hernieuwd weer mijn levensreis. Het leven veranderd, ook met kleine stapjes. Maar of dit groot of klein was wist ik niet en nu nog niet helemaal. Vlees werd duurder, vegatarisch vlees goedkoper en beter. Zelfs op de reclame en in fast food restaurants. Een droom die ik nooit heb gevonden was er opeens.

De wereld ondanks of juist dankzij oorlogen en rampen verbeterd. Ik zat er even over te dromen tot het journaal me wakker maakte. De leiders van de wereld zijn bijeen om de klimaat vernietiging te bespreken. Maar het komt er op neer dat Economische groei en dergelijke ondanks de rampen voor gaan. Ik was niet verbaasd maar schrok wel. Want er zijn altijd dubbele agenda's om beslissingen door te zetten. Een is om de Boeren te verminderen. Wegen hun stikstof uitstoot op tegen de meer vervuilende industrieen? Weeg het meer op tegen teveel gebruik van bijvoorbeeld prive vliegtuigen op te korte afstanden en voor te rijke mensen om geen goede redenen? Wat als een van de dubbele agenda's is.  Het verminderen van vlees consumptie door vegatarisch vlees te stimuleren tot zelfs Alpha Soja melk en ga maar door. Want is nu niet duidelijk gezegd dat de leiders van de wereld weten welke rampen er spelen. Hebben ze niet gezegd dat economische groei belangrijker is. Dan is bijvoorbeeld het promoten van vegatarisch vlees geen liefde voor het leven en onze gezondheid. Nee een van de verborgen agenda's waarmee ze met dit voorbeeld de vee stapel willen doen verminderen. Zodat boeren vanzelf ook worden verminderd.

Dat het leven verander is een levens proces wat nooit stopt.  Maar we kunnen met dit bovenstaande voorbeeld beseffen dat we altijd om economische redenen aangestuuurd worden. Nooit om liefde en respect voor het leven. Want economische en daarmee ook politieke beslissingen zijn belangrijker. En daarmee worden alleen de Elite rijker want wordt de gewone mens niet als alleen een economisch middel gezien. Door leiders die wij zelf kiezen.

Dat het leven verander is een levens proces wat nooit stopt.  Zelf invloed uitoefenen door je tong of wat dan ook vast te plakken help niet. Ook geen Hagedis mensen noemen. Want je wordt ontmoedigd doordat je in een hoek wordt gezet en dat je niet in orde bent. Zonder te vechten,  met zijn alle met een bol wol in de hand met muziek en liefde en vol respect is een droom. Om ooit samen te gaan voor een betere wereld. Maar iemand anders doelbewust in een hoek van gekte plaatsen. Zodat de bedoeling om een keer echt positieve veranderingen door te zetten te laten stoppen is ook overal een doelbewuste handeling om economische groei te laten groeien. Zodat de rijke rijker kunnen. Zodat de leiders die wij zelf kiezen met veel dubbele agenda's ons het idee geven dat wij zelf mogen beslissen. En dat veranderingen om het welzijn wordt gestimuleerd. Zijn vaak niks anders dan middelen om de massa mak te houden. Omdat economische groei belangrijker is. En politieke beslissingen op wereld niveau. Want vrije wil is maar een illusie die door ons allemaal in stand wordt gehouden.

Als we echt resultaat willen op een betere wereld moeten we inzien dat we alleen maar gemanipuleerd en gestuurd worden. Een betere wereld komt eerst met een beter zelfbesef. Dat we opnieuw leren te zien. En dat we leren om weer zelf na te denken. En ook dat valt onder zelfhealing. Want veranderingen zijn er  niet alleen om economische redenen. Daar moeten wij allemaal voor gaan.

Met veel liefde,

W.O.L.


Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand