Art Karel Fehr

 

Art

Thank you for bookmarking my blog. I write it in Dutch, but from the main page, you can select any language you want from the left menu. This way, I hope to be accessible to everyone. The main page link is:



Wat ik doe en hoe? Wat ik nodig heb? Voor een ieder weer net wat anders, maar voor mij werkt het schrijven van gedichten en verhalen, tot ook maatschappelijk gerichte stukken, muziek. Muziek opent deuren voor mij, vooral ontspannen, inspirerende muziek. Vaak als er mooie pianomuziek wordt gespeeld, maar het zijn ook maar momenten. Het leven is een voortdurende wissel van momenten, waarin onze emoties als een spiegel van de ziel functioneren. Als ik bijvoorbeeld hardloop, ren ik vaak op actieve muziek, vaak vormen van hardcore, trance en alles daartussen. Juist ook op ontspannen muziek. Denk aan muziekvormen die je binnen de Tai Chi kunt vinden. Veel mensen denken hetzelfde als jij nu denkt: hoe kun je rennen op ontspannen muziek? Nou, dat is juist de mentale uitdaging voor mij, waardoor je mentaal jezelf traint om dan juist een actieve run te doen. Dat zijn zeldzame momenten hoor, maar zeker wel een keer per maand doe ik het op die manier.

Iedereen heeft zo zijn eigen manieren om de dingen aan te gaan die voor hen op dat moment belangrijk zijn. Ik benoem nu niet het dichten op zich en het schrijven van verhalen. Dat is mijn moment, wat ook wel gedeeld wordt door vele anderen. Maar het hoeft niet per se schrijven te zijn, het verwoorden van issues die in je spelen en die je in dichtvorm wilt delen. Het kunnen ook hele normale zaken zijn, zoals het verbouwen van je huis tot het werken aan je relatie. Juist in drukte kan het een winst betekenen dat je je mindset even anders instelt. Op die momenten dat je iets uit een andere hoek wilt zien, in het zoeken naar oplossingen. Of dat je gewoon klem zit in een proces en even alles vanuit een ander standpunt moet bekijken voor het vinden van oplossingen. Geloof me, dat doen nog te weinig mensen in de wereld. Het is een menselijke eigenschap om in een bepaald hokje te blijven omdat het veilig is. Ook al zit je in dat voor jouw veilige hokje klem in vooruitgang, buiten de kaders denken is voor velen een grens te ver. En dat is best jammer, moet ik zeggen. Dit is ook een onderwerp waar je heel erg diep op kunt ingaan, maar dat is niet de bedoeling van dit stuk. Wat ik wil delen is een andere vorm van het verwoorden van het diepste wat in je hart te vinden is. Of moet ik zeggen ziel? Want waar is de grens tussen de emotie van het eigen hart en de ziel, die zijn verwoording zoekt in een bepaalde vorm? Voor mij is dat dichten, maar voor jou? Kun je mij dat vertellen? Het kan van alles zijn. Voor Karel Fehr is dit het maken van kunst in de vorm van prachtige, unieke schilderijen. 

Je kunt hem vinden op de website https://karelfehr.com/ , naast een inleiding waarin hij iets over zichzelf vertelt, kun je ook prachtig werk zien op zijn website. Schilderen, fotografie en nog meer. Ik zal wat werk van hem delen in mijn blog, omdat het bekijken van zijn werk, in combinatie met het luisteren naar muziek, weer andere deuren in mij opent. Wat weer tot een unieke andere inspiratiebron leidt waar ik nooit echt naar gekeken heb. Want in ons zijn er ontelbare deuren die leiden tot ontelbare momenten die in ontelbare richtingen weer net een ander licht tonen. Dit klinkt duizelingwekkend, maar is juist een prachtig kleurenspel van het leven, wat de moeite waard is om jezelf daar mentaal ook in te bevinden. Voor mijn werk kijk ik graag naar zulke websites en zeker ook naar die van deze kunstenaar. Ik hoop dat mijn gedichten voor hem ook een hulpmiddel kunnen zijn tot het vinden van nieuwe inspiratiebronnen. Want elke vorm van uitdrukking in een kunstvorm is uniek. Kunst hoeft niet per se abstract te zijn, het leven is een kunstwerk toch? Nou, een voorbeeld van zijn werken:









Natuurlijk vind je op zijn website nog veel meer kunstwerken dan de paar die ik hier deel. Het is absoluut de moeite waard om zijn website te bezoeken. Zijn unieke stijl en expressie spreken tot de verbeelding en kunnen een prachtige aanvulling zijn op je eigen interieur. Wie weet hangt er binnenkort iets van hem bij jou thuis, een stuk dat elke dag opnieuw inspireert en bewondering oproept. Neem de tijd om zijn collectie te verkennen en laat je verrassen door de creativiteit en passie die in elk kunstwerk tot uiting komt.

Ik hoop dat mijn project met afbeeldingen en eigen inspirerende teksten mensen aanspreekt. Ik zal een aparte blogpost maken voor zowel Nederlandstalige als Engelstalige lezers. Er is al een nieuwe reeks in de maak. Na het posten van de twee nieuwe blogberichten vandaag of morgen, neem ik mentaal even pauze. Misschien schrijf ik morgen nog een gedicht dat gisteren al in mij opkwam. Daarna blijft het een week of twee stil, zodat ik daarna weer fris kan terugkomen. Met nieuwe inspiratie? We zullen het zien, toch?




https://youtube.com/@worldofflove


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG









Reacties

Populaire posts van deze blog

Als...

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing