Gedicht: Angst


Angst

Je bent mijn beste vriend
Nooit laat je me in de steek
Even bleef je weg, tot ik je weer zag
Nu in mijn diepste droom - schreeuwen we samen onze pijn
En als ik loop op de straat vervul je mijn schaduw
Het maak niet uit als ik de andere kant op kijk
Steeds kijk je me weer aan
Confrontatie is je kracht wat alle deuren opent
Die ik al zo goed had afgesloten
Sommige haten je
Lopen voor je weg
Dragen maskers om zich te verschuilen
Of doen daden uit jouw naam
Ik niet
Ik ben trots jouw te kennen
En draag je in mijn hart
Jij bent het die mij keer op keer doet leren
Mezelf en alles om me heen
Jij bent mijn kans om hoger te komen
Zelfkennis is jouw gift
Samen proberen we te winnen
Hand in hand
Want mijn naam is moed
Moed om jouw als vriend te zien

Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand