Toon je sterkte maar herken je zwaktes


Toon je sterkte maar herken je zwaktes

Zoals mijn vorige blog ik al liet blijken is dat als je positief ingesteld bent en voor liefde gaat. Zwakte en verdriet er ook bij hoort. Liefde moet toch geen jaren 60 hippie achtige verdwaalde liefdes sfeer worden? Want wat ik ook vaak zeg is dat liefde ook, of vaak, een strijd is. Natuurlijk kan een persoon geen strijd aan tegen de wereld. En met een klein groepje acties uitvoeren wat eerst een beeld krijg in de media van mafketels. Verdwijnen niet die mensen. Alleen de media zwijgt, daarmee verwijnt het vanzelf uit ons eigen systeem. En zijn we volledig geintregeerd in een net als de jaren 60 sfeer. Waarin niet drugs maar de media ons doet versuffen.

Een persoon kan niet de strijd met de wereld aan. Maar begint de strijd eerst met jezelf! Voor mij is het schrijven van een blog daar een onderdeel van. Want ondanks de liefde en de strijd. Merk ik ook dat de extreme weerstanden in het leven als kernpunt een oplossing biedt. Maar omdat we alleen kiezen voor het extreme. En dus kanten van het leven. Net als in ons eigen hart, onze innerlijke strijd. Strijden we vervolgens tegen elkaar. In plaats van dat we in het middelpunt naar oplosssingen zoeken. Omdat de extreem uit elkaar liggende gedachten of sittuaties juist een middelpunt hebben met wel oplossingen. Maar dat is ook een strijd, moet je wel durven. Dat is ook een te overwinnen tegenstrijdigheid. Net als ik hier over liefde en respect praat. Maar in het leven van alledag soms gek wordt van drukte en chaos. En me woedend maakt over mensen die we binnen laten in ons land. En tegelijk een zooi hier maken. Van Mafia tot voetbal geweld. En is het dan mijn frustratie ellende. Of hun houding? Of dat de meerderheid weer zwijgt! En de strijd in het groot is het zelfde als in het klein. In ons eigen hart.

Wat ik wil zeggen is dat ik de aller moeilijkste strijd aan durft. En dat is aanzien van de volledigeheid van mijn hart, geluk,  liefde. Maar ook mijn angst, woede, slechtheid. Tot mijn radeloosheid en verdriet. Zoveel wijze mensen met websites en producten die alles kunnen  verklaren.  Als mensen met hun geluk leven. En dat wij dat ook kunnen als we maar alles van hun volgen, en dus kopen. Terwijl ze ook mensen zijn.  Maar feilloos overkomen. Zwaktes die men voor andere en hun zelf verbergen. Hun grootste kracht niet openbaar tonen. Hun kracht maar ook hun zwaktes niet. Verdwalen in extremen met schijn oplossingen. Toon je sterkte maar herken je zwaktes. Dat is echte healing. En een begin waarin we elkaar weer kunnen vinden . Om samen een nieuw systeem en daarmee een betere wereld te maken. Te vormen.

Toon je sterkte maar herken je zwaktes.

Veel  liefde,

W O L 





Reacties

  1. Liefde In Al Zijn Eenvoud
    Verbaasd Alle Mensen
    Het Raakt Ons Hart Zo Innig
    Verward Verblijd Verheugd
    De Kracht Van De Liefde
    Sterker Dan Wat Dan Ook
    We Zien Om En Gaan Door
    Alsof Het Er Altijd Was
    Niet Beseffend Wat Het Is
    Liefde Zo Eenvoudig Zo Echt

    Buks
    Dec. 2022

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Een reactie zou mooi zijn...

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand