Aantekeningen van vroeger I

Aantekeningen van vroeger I

17/03/03

Ik sprak tegen de God van de zee. Maar zei de God: "Niet alleen van de zee maar ook van de Aarde, Vuur, Lucht en het Element. Verschillende mensen spreken mij aan als een persoon. Over verschillende geloven. En allemaal uit andere boeken. Maar ik ben geen persoon. Maar de kracht achter de gedachten. Die alles creeerde".
Zijn woorden kwamen als wijsheid in me. Als een ziel die lichtjes twinkelt in mijn ogen.  Een inspiratie bron gevonden. Van voor we vergeten waren wie we zijn.


Vliegen door de lucht als een vogel. Vrijheid van los raken uit een kooi. Waarin de wolken, de wind en de ruimte. Mijn ziel bewoorden. Als het oneindige ver en tegelijk dichtbij. Is het ontbreken van zelfkennis de ziekte van de dwaas. Maar het gezicht naar binnen is als een sleutel. Waarmee we vliegen door de lucht als een vogel. Maar toch met beide benen op de grond. Waarin beheersing is gevonden tussen hemel en hel. Want we zweven in ons bestaan in hoogtes en laagste. In een speurtocht naar antwoorden voor de eeuwige zelfkwelling voor het niet zien van Gods genade.

 Veel liefs 

W.O.L.

Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand