Gedicht: Omdat jij er voor mij bent


Omdat jij er voor mij bent

Een reis heb ik gemaakt vanuit werelden waar dichters over dichten. En vertellers over spraken.

Een kleine glimp van het wonder wat vervaagd  is onder vele. Zag ik je opeens in mijn leven. Als een geboorte kwam het in mij neer. Net als een geboorten. Neem je mij in je armen. Schreewde ik de kreet van het leven. Mijn eigen oerknal maar met mijn ziel nog leeg en puur.

De dagen van het leven doet het sterven in mij ontstaan. Wat klein is is groot. Wat groot is is klein. En als ik zal vallen, ooit. Zal dat door ouderdom zijn. Met tranen en gelach.

Een ding is zeker. Dat jij er voor mij bent. Misschien dat de paden waarover we lopen. Vuilkuilen en bochten kan bevatten. Is de band tussen ons wat liefde heet. Die in alles overleefd. Want jij bent mijn woorden. Waar ik over droom en spreek. Wij zijn als de zon en de maan en waken over elkaar.

Dank je wel. Dat jij er voor mij bent.

Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand