Ook ik...


Ook ik...

Terwijl ik een periode onlangs van bijna dood meemaakte. Opende zich in mij persoonlijk weer veel deuren die gesloten waren.

Herkende ik in mijn persoonlijkheid de verschillende energie lagen. Niet de verschillende niveau's van ons aura maar die van mijn innerlijk zelf. Kijk nu gelijk afhaken omdat  ik het heb over je aura is makkelijk. Maar om het simpel te houden. Is  het gegeven dat we nu ondertussen begrijpen dat we niet alles kunnen waarnemen en bevatten. Toch? 

Dat is met alles zo. Ook ons lichaam. Ons lichaam is, net als alles, niet alleen stoffelijk. Maar ook energetisch. De invloed daarmee is ingrijpender dan we kunnen bevatten. Echte healing is ook niets anders dan kosmisch weer in balans te komen. Waarin materie, geest, energie, mentaal maar losse onderdelen zijn van het bestaan op zich. 

De schilden zijn een ander verhaal. Zowel stoffelijk via de genen van  generatie op generatie, alsmede geestelijk zijn ze te defineren. En op onbewust niveau werken deze processen samen. Deze 'schilden' houden onze overtuigingen en ervaringen vast. Bepalen dus op verschillende niveaus hoe we denken, met illusie dat we denken vrij wil te hebben. Maar dit dus eigenlijk ingebakken automatische reacties zijn. Hoezo vrijheid? Hoezo vrije wil? Doordat ik door een heftig moment in mijn leven opnieuw heb durfde zien. Zag ik verbanden in de wereld en ook in mij als persoon. Hoe deze schilden door vroeger zijn ontstaan, maar nu  bepaald hoe we naar alles kijken en reageren. Heb ze onder ogen durven zien en ze nu dus mentaal durven resetten.
Om terug te komen dat door mijn bijna dood ervaring deuren open gingen. Herkende ik mijn gedragingen en overtuigingen op en in het leven. Veel zijn ontstaan doordat mijn Vader een Italiaanse schoft was. Maar mijn Nederlandse Moeder chaotisch soft was. Maar dan op een zielige leugenachtige manier. De wereld die op alles bekrompen reageerde was de laatste zet. De rest is hoe ik zelf leven op leven waarnam. Maar nu weet ik dat ik met mijn weg in dit leven gekozen heb voor strijd. Om mijn belast van karma van vorige levens te kunnen begrijpen en verwerken. Alsmede de weg hoger te gaan en verbanden te zien die je als mens weer wat verder brengt. Uiteindelijk is het ontwikkelen van je eigen ik door oneindig levens heen hetzelfde pad wat wij allemaal lopen. Het zelfde pad maar met andere momenten en doelen.  Je moet altijd open durven staan met besef of je overtuigingen. En hoe je reageer en denkt. Wel van jezelf afkomen. En of ze nu nog wel nittig zijn en je je zelf moet resetten. Een moeilijke opgaven want je moet durven loslaten. Je wordt er wel zelfbewuster van en sterker. En daardoor meer wakker en bewuster ben ik ook deze blog begonnen. Want ik wilde meehelpen de wereld beter te maken. Liefde is strijd, strijd is liefde. We worden nu geduwd in extreme kanten en overtuigingen. Steeds meer worden we uit elkaar getrokken. En in dit pad zie ik dat we allemaal stil blijven. Geen oplossingen kunnen en zullen krijgen.  Omdat de echte oplossing het niet kiezen van extreme kanten is. Maar juist naar het midden. Dat niet alleen systemen verantwoordelijk zijn voor alles wat er in de wereld gebeurt. Maar uit eindelijk ons gedrag ook.

Dat moeten we ook durven aanpassen. We moeten naar elkaar durven gaan in liefde. Moeten foute regeringen en systemen durven stoppen. Want niemand doet dat. Dacht ik. Wat simpel. De waarheid wordt door systemen bezorgd aan ons. Als voorbeeld wat we zien op het jounaal, de kranten. Maar dat is ten dele waar. Is hoe het systeem wil wat wij zien en denken en reageren. Want het wordt niet getoond maar ze zijn er wel. Mensen die voor de wereld op komen, onze wereld. Foute systemen niet meer pikken. In liefde strijd zien. In strijd liefde. Maar iedereen laat het toe. Dat ze bepalen hoe wij de werkelijkheid mogen zien. Zelfs ik...

Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand