Gedicht: Als ik ooit ga.....


Als ik ooit ga.....

Toen ik ooit mijn eerste levens adem kreeg

Geboren in duisternis

Wilde ik weer gaan

Terug naar het licht

Maar in het midden van de reden

Hoe jong ook mijn bestaan

Koos ik van dit leven

Met alle lessen nog te gaan

Ik heb leren huilen

Moeten vechten

Ik kon me niet verstoppen

Me verbergen

Nergens

Een weg van treur vormde mijn levenspad

Maar ik ging omhoog

Na al het gemis in mijn leven

Vulde jij het aan

De eerste stappen moest ik leren

Maar ik was niet meer alleen

Vreugde, liefde en plezier

Vormde nu ook mijn bestaan

Maar sinds kort in een moment

Tussen leven en dood

In een volgend moment

Midden in de reden

Zag ik met onze liefde ook de les

Mijn hart was wel vernieuwd

Met onze liefde gevuld

Maar het ankerpunt nog in de pijn

Leed krijgen is makkelijk

Het weer los laten is zo zwaar

De grootste uitdaging van ons alle

Ik ben nu weer heel

Een traan en een lach

In een eeuwig durende dans

Bedankt dat je er voor mij bent

Ik ben er voor jouw

Met liefde van nu

Voor altijd

Zelfs

Als ik ooit ga....



 

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand