Gedicht: Dat is je kracht


Dat is je kracht

Als ik naar je kijk
Je lach
Je kijk
Onze vreugde
En ons gevecht 
De strijd
De groei

Als ik naar je kijk
Je gevoelens herken
Mee gaat in je vreugde
Met je lach naar de wereld
Kan ik soms wat dieper kijken
Zie ik naast de lach
De eerste tranen
Met nooit uit gesproken verhalen
Zie ik met de tranen
Een kracht
Jouw kracht
Om telkens door te gaan

Iedereen lach met je mee
Maar ziet niet al de keren dat je viel
En ondanks de massa om je heen
Het alleen moest doen
En ik
Nu ik je echte hart kan zien
Wat je juist voor iedereen verstopt
Verborgen hou
Nooit zal uitspreken
En door gaat in het leven
Lach ik met je mee
Met jou vreugde
Humor
En levenskracht
Maar ik lach niet alleen om jouw vreugde
Maar om alles
Juist om wat je niet vertel
Je pijn
Verdriet
Angst
Om alles
En omdat ondanks wat jij mee gemaakt heb
Nu krachtig in het leven staat
En niet weet wat de toekomst brengen zal
Nieuwe vreugde
Of nieuw verdriet
Je toch door gaat met leven
Als een mooi en sterk persoon
Dat is jouw kracht


Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand