Nieuwe logo World off Love en uitleg waar het voor staat

 

Nieuwe logo World off Love en uitleg waar het voor staat


Voor de verandering even een kort stuk wat ik online wilt zetten. Ten eerste mijn nieuwe logo, de eerste die ik online gebruikte, kwam uit een emotionele bui.  Ik ben benieuwd naar meningen, of deze wijziging positief is. Maar ik denk in ieder geval duidelijker waar W.O.L. om staat.

Maar naast mijn eerste logo wat ik toen te snel heb gemaakt in een emotionele sfeer. Geld dat ook met het plaatsen van berichten hier destijds. Als je veel mee maakt en meegemaakt heb was het destijds een wonder dat ik in mijn toestand berichten kon plaatsen. Ik schrijf in emotie en vaak ook met een automatisch schrift.  Het gaat mij om het verhaal, en niet alleen een reactie over grammatica. Op de puntjes letten is zo nu en dan verstandig. Maar dat ligt aan het concept van het verhaal. Als het niet commercieel is, en ik het online weet te brengen. Is op dat moment het gevoel groter dan het rationeel zakelijk denken. En als je een persoon bent die alleen op de puntjes let, en niet op het verhaal zelf. Kan dat een heleboel verklaren in je leven. Waar je ook mee zit, hoe klein of groot. Maar vaak onbewust verstopt in jezelf, dan dat je het aan durft om echt goed naar jezelf te kijken. Maar ik beloof nu dat ik niet direct iets online zet, en daarna pas gaat corrigeren. Maar dat ik het emotioneel verhaal in concept hou. En daarna als het goed gecontroleerd is het online plaatst. En natuurlijk kan er altijd een fout aanwezig zijn. Maar lees het verhaal gewoon eerst. En mail mij jouw mening. 

Je moet of hoef het niet eens te zijn met wat ik schrijf. Mijn kijk kan ook maar een beperkt zicht zijn. Maar geld dat sowieso niet voor iedereen? Dat we symbolisch in kampen blijven. We liever tegen elkaar gaan strijden. Omdat we alleen onze eigen kijk of het leven gelijk willen geven. Omdat we ons laten leiden door regeringen, waarin alleen maar economie geld. En menselijkheid bijna is verdwenen, alleen als het iets oplevert of er een noodzaak in zit. Maar meer niet. Of we het nu over regeringen of geloofgemeenschappen hebben. Ik zie daarin geen verschil. Deze zijn allemaal door mensen opgericht. En net als regeringen hebben ze het over liefde. Maar draait uiteindelijk alles om strijd. Omdat het eigen gewin en de macht over alles en iedereen. Of het nu om onze portemonnee gaat, of ons hart. Het gaan alleen om het eigen groepje boven aan te laten staan. Zodat altijd de regie bepaald kan worden over de mindere onder ons. Ik ben geen atheïst hoor ik geloof in een Gods kracht. Maar niet in geloofgemeenschappen. Met hun zelf verzonnen verhalen met regels. Dat is juist een eerste les van God om te kijken of we echt tot elkaar kunnen komen. We in verschillen kunnen we juist een kracht gaan herkennen. In plaats van alleen een strijd. Want of het nu een regering is, of een geloofsgemeenschap. We kiezen alleen voor de strijd, tegen elkaar. Waarin datgene hoe we het bekijken,  waar we er midden in leven. Bepaald wordt door wat je in je genen meegekregen heb, en gevoed wordt door het systeem. Hoezo vrije wil? Hoezo denk je zelf?  

Ik heb in ieder geval een nieuw logo. Een boek daar werk ik offline aan om dat verder af te ronden. Zodat het echt als een boek leesbaar is. Een website die komt ook, en een beweging. Waarin ik meer mensen zoekt die mee willen denken. Eigenlijk een W.O.L. persoon willen worden. Niet om altijd mee te praten, tegengas of ander geluid is juist welkom. En dat is  bijna nooit het geval in het normale leven. Op een positieve mannier met elkaar balans zoeken. Bedoel hoeveel mensen uit de Politiek bijvoorbeeld worden bedreigd, omdat we niet met hun eens zijn. Dreigementen tot doodslag aan toe, in wat voor Wereld leven wij nu eigenlijk? Dus mail mij gerust zodat ik terug kan mailen, of een Blog post er van kan maken. Hoop dat ik in ieder geval meer meldingen krijgt over het volgende item:

Geen belasting 2024 over vakantie geld tot inkomens bruto € 100.000,--. 
Belasting is noodzakelijk, maar moet eerlijker en transparanter. Mijn vorige twee blog berichten heb ik daar al iets over gezegd. En vaak met beeld spraak een inleiding gemaakt. Zodat je wellicht het onderwerp in een andere hoek kan bekijken. En het er mee eens kan zijn, mocht je dat nu niet het geval zijn. De volgende blogs zullen weer verder gaan in de stijl die ik altijd gebruikt. Maar ik vond het een positief punt een toelichting te geven. W.O.L. staat voor World off Love. Waarin liefde strijd is. Maar strijd is ook liefde. De zoektocht naar balans omdat juist in uiterste waarheden liggen, die alleen gezien kunnen worden. Als we nader tot elkaar komen. Economie is belangrijk, maar het moet op een eerlijker manier uitgevoerd worden. 

Verschil mag er zijn, is juist goed. Voor het geval je dit gelijk als een soort communisme gaat zien. Bedoel kijk in je eigen omgeving. Probeer steeds verder te kijken, net zolang tot je de hele wereld kan zien. Gaat het goed? Ik vind van niet, en als we zo door gaan wordt het alleen nog maar slechter, voor ons allemaal. Daarom moeten we nader tot elkaar komen, verschil omarmen. En in balans de echte oplossingen vinden. Waarin we ook foute regeringen of geloofgemeenschappen stoppen. En ze niet blindelings volgen. Of dat we het zwijgzaam toelaten. Want hoe de regels wettelijk zijn vastgelegd. Hoe de grenzen zijn verdeeld. Hoe geloofgemeenschappen de regels hebben bepaald. En hoe we in groepjes onze kijk hebben laten vormen. Uiteindelijk hebben we maar een wereld. Zijn we een mensheid. Wij zijn het sysyeem! En het is geen fout wat er allemaal gebeurd. Het is alleen een leermoment wat we spiritueel moeten doorlopen. Om juist verder te kunnen komen in onze ontwikkeling. In plaats van dat we blijven lopen in cirkels, zonder echte vooruitgang. Jij beslist daarover, niet een ander.


worldofflove.wol@gmail.com




Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand