De aarde kantelt? - The earth tilts? -Die Erde neigt sich? - La terre s'incline?

De aarde kantelt? - The earth tilts? -Die Erde neigt sich? - La terre s'incline?

Introduction

English:
Before continuing with this blog. I want to clarify that on the main page there is a menu on the left. You can select your own language there. I think people see that, because I see more and more visitors who come from far away. I'm glad they found me. Mail me your opinion, your story your wish or what is on your heart. As long as it is with respect towards each other, it is good to come closer to each other. Something that is unfortunately still missing in the world.

German:
Bevor wir mit diesem Blog fortfahren. Ich möchte klarstellen, dass es auf der Hauptseite links ein Menü gibt. Dort können Sie Ihre eigene Sprache auswählen. Ich denke, die Leute sehen das, weil ich immer mehr Besucher sehe, die von weit her kommen. Ich bin froh, dass sie mich gefunden haben. Schicke mir deine Meinung, deine Geschichte, deinen Wunsch oder was dir auf dem Herzen liegt. Solange der Respekt zueinander herrscht, ist es gut, einander näher zu kommen. Etwas, das der Welt leider immer noch fehlt.


French:
Avant de continuer avec ce blog. Je tiens à préciser que sur la page principale, il y a un menu à gauche. Vous pouvez y sélectionner votre propre langue. Je pense que les gens voient ça, parce que je vois de plus en plus de visiteurs qui viennent de loin. Je suis content qu'ils m'aient trouvé. Envoyez-moi votre avis, votre histoire, votre souhait ou ce qui vous tient à cœur. Tant que c'est dans le respect l'un envers l'autre, il est bon de se rapprocher l'un de l'autre. Quelque chose qui manque malheureusement encore dans le monde.

Nederlands:
Voor ik met deze blog verder gaat. Wil ik duidelijk maken dat op de hoofdpagina er links een menu is. Daarin kan je je eigen taal selecteren. Ik denk dat mensen dat zien, want ik zie steeds meer bezoekers die van ver komen. Ik ben blij dat ze mij gevonden hebben. Mail me je mening, je verhaal je wens of wat op je hart is. Zolang het met respect is naar elkaar is het juist goed om nader tot elkaar te komen. Iets wat in de wereld nog helaas ontbreekt.

And if you haven't seen that you can send a contact form on my page, my email address is worldofflove.wol@gmail.com. But rest assured there will be a clearer website soon.



In mijn vorige blog heb ik het voornamelijk over de zin of onzin van alle complottheorieën gehad. En natuurlijk moet 'alle' niet letterlijk gelezen worden. Als je echt alles wilt vermelden zijn een of twee blog berichten niet voldoende om alles beschrijven. Met een hoop voorbeelden, en schijnbaar tegenstellingen wilde ik benadrukken dat dergelijke complottheorieën vaak bestaan, of een kern van waarheid bevatten. Maar dat het vaak aan ons gedrag ligt dat veel zogenaamde geheimen niet openbaar worden gemaakt omdat wij als ras dat op dit moment gewoon niet aankunnen. Bedoel kijk naar geweld bij voetbal supporters? Of hoe idioot we in het verkeer de levens van andere niet serieus nemen. Laat staan je eigen leven? Moet aan die massa dan bepaalde informatie bekend worden gemaakt. Die de meest geniale personen nog geen eens volledig kunnen bevatten. Laat staan dat veel informatie onbekend is wat het zal doen bij dubieuze regeringen.  We moeten eerst als mens individueel 'normaal' en zelf bewuster worden. En vervolgens als massa om de werkelijkheid aan te kunnen. Die behoorlijk afwijkend is dan wij nu dagelijks in onze dubbel meemaken. Het einde van het hele verhaal is eigenlijk wat ik echt wilde zeggen. Heb je het niet gelezen klik op deze link, voor het gehele verhaal. En lees andere bericht via de hoofdpagina. Maar ik citeer het einde nogmaals: 

"Dus wil je het systeem veranderen? Ga dan de politiek in, die bepalen heden ten dage wat de spelregels zijn in de wereld. Als we dat kunnen bereiken dan zullen complottheorieën ooit alleen in historische verslagen voor komen. Iets van heel lang geleden toen we als massa de waarheid van het leven nog niet helemaal aankonden. Omdat we dat ook niet in ons gedrag konden. Maar uiteindelijk wel. En wij samen allemaal bepalen wanneer we deze weg zullen bereiken. Dus kies geen haat en geweld naar mensen in de regering. Hun waarheid is gericht op alleen het economisch principe. Waarin menselijkheid is verdwenen. Dat is hun schuld niet, dat is geen onderdeel van veel complottheorieën.  Nee, dat is uiteindelijk onze eigen schuld! Maar dat verdringen is geen oplossing, oogkleppen in het leven aanhouden om je veiligheid te bieden is schijn. Dus probeer individueel de reis naar meer zelfbewustzijn te nemen. Zodat we ergens op een punt komen elkaar tegen komen op deze reis. Maar dat moeten we wel durven. Durf jij het?"



Na het herlezen van mijn voorgaand blog zat ik in de zon, die er eindelijk weer was, na te denken over dit soort thema's. Ik ben altijd open mindend geweest in de zin dat ik niet direct zegt dat iets niet waar is. En tegelijk ook dat wat ik als waarheid ziet niet altijd een waarheid hoeft te zijn. Het kan onzin zijn, of een onderdeel van een aantal waarheiden bij elkaar. Omdat de realiteit niet een vast punt is, maar afhankelijk is hoe wij het beleven. En daarin ook zelfbewustzijn ontwikkelen. Een persoon die totaal afgescheiden is van een werkelijkheid en er voor kiest (bewust of onbewust) liever te willen leven in een illusie. Omdat deze bubbel veiligheid bied, is dat een eigen keuze. Maar zijn werkelijkheid is anders dan iemand die meer zelfbewuster is. En net als op school heb je in de klas van het leven ook mensen die qua zelfbewustzijn op een hogere ladder zitten dan andere. Of niet altijd hoger maar op een ander punt van belevenis. Als je er goed over nadenkt kan je of volledig erin op gaan en zelf theorieën opzetten. Of het kan je duizelen dat je er niet te lang over wilt nadenken. Of gewoon helemaal er niet aan wil denken. Aantal variaties is in eindelijk alles niet op een vast punt te leggen. Kent tegenstellingen en andere principes die in totaliteit een ook weer een eenheid vormt. Dat is in alles terug te vinden. In ons individueel gedrag tot onze kudde gedrag. Ik zeg in ieder niet dat complottheorieën alleen bestemd zijn voor mensen die op een bepaald niveau zitten. Waarvan het wel het juiste is om het te begrijpen. Ik wilde er ook niet mee zeggen dat mensen in een soort van illusie leven (ook al zit daar wel een punt van waarheid in). En dat ze in een soort van fantasie kabouters en elfjes zien. Of in regeringsleiders verborgen aliens. Die ons op een kwaadaardige manier aansturen en fokken voor weet ik veel wat voor bedoelingen. Nee, er zijn een hoop mensen die goed nadenken over de complottheorieën die er zijn. En ook gezamenlijk achter waarheden komen die bewust verborgen worden gehouden. Ik zeg ook niet dat elk lid van welke regering ook (openbaar en verborgen) het goed voor heeft met de massa. En alles, maar geheim moet houden, omdat we veel totaal niet aankunnen. Als we de werkelijkheid dan op een presenteerblaadje krijgen. Dat dan de massa niet weet hoe het moet reageren, en zo in totale paniek zal vallen. Wat een ketting reactie zal geven op een globale vernietiging, alleen omdat wat ze te zien krijgen de realiteit in alles heeft veranderd. Kijk dit zijn twee uiterste die er heden ten dage ook in de werkelijkheid aanwezig zijn. Mensen die het spoor kwijt  zijn en in een fantasie zijn vervallen. Waarin veel verhalen worden verzonnen over een kwaad wat er over ons heerst. Tot regeringsleiders die als een behoeder over de wereld regeren. Met veel geheimen, die soms gelekt worden en zo complottheorieën doen ontstaan. Als alles tot elkaar komt en in een balans ten toon gesteld wordt. Wat kan je dan als werkelijkheid zien? Dat veel complottheorieën een kern van waarheid bevatten. Maar dan veel delen vertaald worden als totale onzin door mensen die het spoor kwijt zijn. Dat er veel mensen in een regering zitten en bewust informatie geheim houdt voor de massa, die het toch niet aan kan. Tot dezelfde mensen die in regeringen zitten informatie en mogelijkheden hebben. Die uitgelekt zijn in complottheorieën. Waarmee ze macht en invloed willen krijgen op de wereld. Niet uit naaste liefde, maar alleen voor eigen gewin. Ja, deze mix, wat weer diezelfde vertaalslag is als de diversiteit van ons karakter, kan je hier ook in terugvinden. En dat is de besproken massa waar ik het over heb gehad. Ik geloof in veel complottheorieën die er zijn. Maar niet dan mensen door aliens zijn omgevormd, en als poppetjes worden ingezet. Daar kan ik totaal niets zinnigs in zien. Dat wil niet zeggen dat daar geen punt van waarheid in zit? Mail het me, overtuig me dan plaats ik jouw verhaal. Maar ik geloof wel in ufo's en buitenaards leven. Ik geloof ook dat bepaalde voertuigen die neergestort zijn worden bewaard op geheime plekken, voor onderzoeken. En dat deze vondsten mede de veroorzaker zijn van de grote technische en wetenschappelijke ontwikkeling die er de afgelopen 100 jaar zijn doorgevoerd in de wereld. Maar dit is buitenaards? Hoewel de kosmos oneindig is en het een illusie is om te denken dat er geen buitenaards leven is (zal maar zeggen dwaas) is er ook genoeg te vinden over alleen onze aarde waar we op wonen. En alles wat ook de afgelopen 100 jaar aan het gebeuren is.


Ik was het bijna vergeten, maar toen ik jong was waren er al gesprekken te lezen over dat eens in de zoveel jaar de aarde op een natuurlijke wijze een kantelpunt doet ontstaan. Eerst las ik dat dit in een keer zal gebeuren. Wat veel natuur rampen zal doen ontstaan, tot zelfs vernietiging aan toe. Later veranderde deze informatie dat het toch niet in een keer zal gebeuren maar in fases. Niet begrijpend dat ik dit vergeten was? Maar ook niet dat er niets meer over gezegd wordt? Zover ik dat ziet tenminste. Want is het kantelen van de aarde nu een onderdeel van veel complottheorieën? Of is het pure natuurkunde? Verbaasd zie ik voor me wel de link van dit gebeuren. De extreme weersomstandigheden in de wereld, zoals bijvoorbeeld overstromingen en hitte, zouden een gevolg hiervan zijn. En terwijl ik in de tuin achter zit. Doet me gelijk weer aan de opmerkingen met het gezin herbeleven. Dat 'vroeger' de zon tot laat achter bleef schijnen. En de halve avond voor nog voor warmte zorgde, maar tot de afgelopen jaren diezelfde zon steeds minder aanwezig is? En het kan aan mij liggen, of ons totale gezin die dit ervaren. Maar volgens mij heb ik dit (toen....) vaker gelezen. Van bijvoorbeeld de Eskimo's die bij hoog en laat beweren dat de stand van de maan en de sterren totaal anders zijn. En nog steeds aan het veranderen zijn qua stand? Wie heeft daar meer over gehoord? Of heeft er zelfs een studie van gemaakt? Of heeft hier nooit iets van gehoord? Dat kan, Google erop. En neem contact met mij op met je vragen of bevindingen. Maar feiten over de aarde waar we met zijn allen op wonen die ik online kan vinden en makkelijk in deze blog kan delen (ja internet hoeft niet altijd op waarheid te bevatten, maar deze natuurkundige principes zijn dan wel). Aantal feiten:

  • De kanteling van de aarde is het gevolg van een verplaatsing van massa. Wanneer grondwater wordt opgepompt, verplaatst het water zich van diepe ondergrondse reservoirs naar het aardoppervlak. Hierdoor verschuift het zwaartepunt van de aarde en kantelt de aardas.
  • De as waar de aarde omheen draait staat 23,5 graden gekanteld.
  • De aarde is een razendsnelle draaimolen. Op de evenaar draai je met zo'n 1670 kilometer per uur rond de aardas. Dichter bij de polen ligt die snelheid lager, maar ook in Nederland draai je harder dan 1000 km/u. Waarom merken we daar niks van?
  • Een dag is de tijd die de aarde nodig heeft om eenmaal om zijn as te draaien. Je zou dus zeggen dat de aarde in een normaal jaar 365 rondjes draait, en in een schrikkeljaar 366. Maar let op: wanneer we het over een dag hebben, bedoelen we een zonnedag.
  • Als we even voor de eenvoud aannemen dat de aardbaan een cirkel is, dan is de omtrek dus 2π×149,6 miljoen km ≈ 940 miljoen km. Deze afstand wordt afgelegd in 365,256dagen ×24uur/dag ≈8766uur. De baansnelheid is in dat geval dus ruim 107.200 km/uur! Dit is ongeveer 30 km per seconde.
  • Als je op de evenaar staat, moet je dus binnen 24 uur een groter rondje maken om op dezelfde plek terug te komen. Daarom draait de aarde sneller op de evenaar; omdat je meer afstand af moet leggen binnen dezelfde tijd. Bij de evenaar draait de aarde met een snelheid van ongeveer 1670 kilometer per uur!
  • De Aarde draait in een licht excentrische baan rond de Zon. Eén rondgang (een siderisch jaar ) duurt ongeveer 365,25636 dagen. Daardoor lijkt de Zon vanaf de Aarde gezien ten opzichte van de sterren met ongeveer 1 ° per dag naar het oosten te bewegen.
Dit is maar een begin van de informatie die ik kan vinden. Er is ontzettend veel te vinden die van alles beschrijven. Maar dit is technisch beschreven. Tot zelfs natuurkundig uitgezet. Maar ik ben benieuwd waar de verhalen van toen. Waren het verhalen en zijn ze nu gewoon vergeten? Mijn jeugd die mensen die nu nog leven herinneren zich nog volop de dagelijkse uitzending van de Fabeltjeskrant in Nederland. Dus waarom wel een op fantasie gebaseerd verhaal, maar niet een natuurkundig verhaal. Wat mogelijk kan aantonen wat er heden ten dage gebeurd en waarom.


Met het zoeken vind ik een artikel wat er meer over zegt. Ik copy dit stuk uit deze site en doe dat bewust om te laten zien dat er toch wat over te vinden is. In de verhalen van mensen die er mee opgegroeid zijn. Tot bijna onbekende webpagina's die amper bezocht worden. Uit de hoop dat meer mensen dit thema weer wakker laten worden. Want het kan goed zijn dat als de aarde op een natuurkundig principe kantelt. En daarmee de klimaatveranderingen veroorzaakt. Dat we dit  gaan benadrukken dat het gewoon onze eigen schuld is. Zodat we door angst tenminste gaan veranderen. Want dat moeten we heel erg, met zijn allen. Omdat het van een gevecht om een sport gaat, tot op wereld niveau. Kijk bijvoorbeeld naar Rusland en Oekraïne? Oorlog om macht op wat? Grondstoffen? Positie in de wereld? Het is toch een wereld? Maar met steeds weer hetzelfde gedrag waardoor we kiezen voor haat naar elkaar toe. Naar de ander maar ook juist naar ons zelf. Maar het artikel beschrijft: 

"De aarde staat scheef en nog geen klein beetje. De as waar de aarde omheen draait staat 23,5 graden gekanteld. Dankzij die schuine aardas staan we in de zomer (in het noordelijk halfrond) iets meer naar de zon gekanteld, in de winter wat verder weg. Zonder die schuine positie zouden er geen seizoenen zijn op onze planeet. De aarde wiebelt altijd wel een beetje door allerlei natuurlijke processen binnenin de planeet, in de oceanen en in de atmosfeer. Zo was al bekend dat het verplaatsen van grote hoeveelheden water een invloed heeft op de aardas. Dat gebeurt tijdens de wisseling van de seizoenen, het smelten van gletsjers en ijskappen, maar ook door enorme hoeveelheden grondwater op te pompen.

Onderzoekers hebben nu voor het eerst berekend hoe groot de invloed van dat oppompen precies is. Volgens klimaatmodellen is er tussen 1993 en 2010 zo'n 2.150 gigaton grondwater opgepompt. Genoeg om de wereldwijde zeespiegel met 6 millimeter te doen stijgen. Grondwater oppompen blijkt een grote impact te hebben op het verschuiven van de polen  De onderzoekers berekenden dat die verplaatsing van water de aarde 4,36 centimeter per jaar meer naar het oosten heeft doen kantelen. Zo veel water oppompen zou de polen dus bijna 80 centimeter hebben doen opschuiven, op 17 jaar tijd. "Onze studie toont aan dat van alle klimaatgerelateerde oorzaken het oppompen van grondwater de grootste impact heeft op het verschuiven van de polen", zegt geofysicus Ki-Weon Seo van de Zuid-Koreaanse universiteit van Seoel in een persbericht. De studie is gepubliceerd in het wetenschappelijke vaktijdschrift Geophysical Research Letters."

Maar lees ook het artikel in deze site die gaat over: Aardmagnetisch veld kantelt veel vaker dan werd gedacht. Het Kantelmoment wordt daar wel in beschreven, en zeg nu eerlijk National Geographic kan je wel serieus nemen toch? Maar de NOS, die ik een tijd bekijkt als een groep met twijfel, heeft het in een film hierover in deze site. Op YouTube is dit ook terug te vinden deze video, maar ik heb hier een koppeling van gemaakt:



Met toch een positief gevoel kan ik nu met beter zoeken toch veel onderwerpen die dit beschrijven vinden. Op een natuurlijke wijze komt er een kantelpunt in de draai-as van de wereld. Een natuurlijk fenomeen wat door de mens ook wordt versneld. Bijvoorbeeld hoe we kunstmatig de aarde sneller verwarmen. En dat is maar een tipje van de sluier, er is zoveel meer hierin te vinden. Natuur versus mensheid gaan hand in hand. Waarin de aarde waarop we leven periodiek veranderd. En dat dit door de mensheid wordt versneld. Maar ook al versnellen we processen. En is het perfect dat we proberen op wat voor manier dan ook het gedrag van de mensen daaraan te koppelen. Waarom tonen we dit niet keer op keer in bijvoorbeeld het journaal? Om te voorkomen dat er paniek ontstaat? Ik denk dat er maar een oplossing is om dit hele gebeuren aan te kunnen. Dat we op tijd kunnen komen om de leefbaarheid op onze wereld te kunnen waarborgen. Is dat we stoppen met zielig doen.  Zielig doen in fantasie verhalen. Zielig doen in waarheden bewust verbergen. En zielig doen dat enkele personen het wel tonen. Maar dat we er allemaal voor kiezen om te leven met weer die oogkleppen op. Omdat de illusie van de dag beter is dan de werkelijkheid te zien. Dus ik zou zeggen deel alles. Elk verhaal, en of het nu feiten zijn of mogelijke waarheden of meer het gebied van fantasie en onwerkelijkheden bevatten. Bespreek het als een onderwerp. Dat we met zijn allen wel naar moeten kijken en over moeten nadenken. Ook al schrikken daar veel mensen van. Met wat voor gevolgen dan ook. We moeten deze pijn van illusie ervaren om met zijn allen wakker worden. Want ik kan het niet alleen. Maar jij ook niet. Sterker nog, wij allemaal kunnen het niet alleen. En hebben elkaar nodig!



worldofflove.wol@gmail.com














Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand