Als de stilte is gestorven


Als de stilte is gestorven

Als de stilte sterft

En weer ruimte maakt

Niet alleen in oneindige geluiden

Maar ook in het zicht

Alsof ik als een blinde weer ziet

Naar buiten in de wereld

Maar ook in mijn eigen hart

 

Als de stilte sterft

En weer ruimte maakt voor gelach

De kou doet verdrijven

En als een warme deken mij omarmt

Met oneindig veel emoties

Bekende die ik ooit was

Vernieuwde die mij omarmen

En doen groeien

Als een pasgeboren kind

 

Als de stilte sterft

En ik weer durft te kijken

Naar wie ik ben

En wie ik was

Alle gevoelens die mij hebben gevormd

Alle emoties die als kracht

Wegen heeft doen bouwen

Deuren heeft doen vormen

En alleen door mij te openen

Of voorgoed te sluiten

Met als die vele wegen

Dezelfde of een andere route

Aan mij de keuze

Steeds maar weer als een geschenk

 

Als de stilte is gestorven

En ik weer ziet

Dat ik niet slechts dit ene leven ben

Maar zoveel meer

Dat wat is geweest

Nu is

En nog zal komen

Gaat het om de samenhang

Tussen al die verschillen

Die juist een zijn

En niet apart

Dat was slechts het oude denken

En nu licht en donker samenkomen

En een samenhang tonen

Begint pas mijn echte reis

Vanaf alleen dat ene moment

Als de stilte is gestorven


https://www.youtube.com/@w.o.l.1332


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG





 



Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand