Mijn volledig ik

 



Mijn volledig ik

 

Als ik in mij zelf kijk

Is mijn hart al een wereld op zich

Bevat mijn ziel oneindige werelden

Is er zoveel te zien

Maar ervaar ik dat ik al die tijd

Voor zoveel mijn ogen heb doen sluiten

Maar toch diep in mij zelf

Steeds weer die ene zin

Waar wil ik heen

Met mijn gedachten

Op reis naar zoveel werelden

Die diep in mijn verscholen liggen

De een al bekend

Maar zoveel nog te ontdekken

Net als al die werelden in mijn ziel

Die elke dag wachten tot dat ene

Dat besef eindelijk wordt gezien

Wordt toegelaten in mijn denken

Als niet ontdekte deuren

Die buiten mijn zicht in kamers te vinden zijn

Maar waar ik nog steeds niet weet waar

Als mijn hart in mijn eigen ziel eindeloze cirkels loopt

Omdat er zoveel te nog te ontdekken valt

Zodat ik duizelig de route van mijn eigen ik soms vergeet

Waar wil ik heen

Is toch telkens die ene vraag

Omdat ik niet alles ziet

Maar wel beseft dat er meer is

Dan wat ik ervaar als mijn zelf

Een kunstwerk wat al voltooid is

Maar ten dele zich laat zien

Zijn het mijn emoties die wachten

Zodat de kleur op het al niet ontdekte in mij

Kan tonen dat ze als het licht al schijnen

Maar ik het nog niet ervaart

En waar ga ik nu naartoe

Als de tijd door gaat

En mijn geheugen veranderd

Niet dat ik nu vergeet

Nee, omdat ik juist meer herinnert

Dat wat al lang geleden is gebeurd

Maar vergeten is

Genegeerd door het alle dag van het bestaan

En wat ik weer tegenkomt in mijn zelf

Zijn alle bijzondere momenten die mij gemaakt gevormd hebben

Maar ook die van alle dag

En als ik even denk een grens te hebben gevonden

Gaat het steeds verder

Mijn blik naar toen

Voorbij de eerste levensadem toe

En als ik het dan durft te beseffen

Het gewoon toelaat

Zie ik het weer wat ik nooit meer heb gezien

Terwijl het er al die tijd was

Maar nog niet in het zelf besef van mijn eigen ik

De deuren in het stof

Naar die verborgen kamers van mijn hart

En al ik al die deuren opent

Zie ik wat ik nooit bewust heb kunnen ervaren

Mijn volledig ik





https://www.youtube.com/@w.o.l.1332


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG




Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand