Gevoel

 

Gevoel

Als ik stil staat
Voor even
En zo naar je kijk
Alsof ik je voor het eerst ziet
Dan voel ik een kans
Om verder te gaan
In plaats van weer te stoppen
En terug te keren
Naar waar ik eens begon
Als een lange weg
Gebouwd uit het ritme van het leven
En elke steen die ik bewandel
Het geluid van mijn hart is
En steeds veranderd met elke stap
Met een andere kleur 
En met iedere stap
Ondanks het plezier
Wat ik slechts weerspiegelt in het licht
Als een eeuwige illusie
Ondanks de lach die mijn toch vergezeld
Is het toch met juist die ene stap
Dat de druk in mijn hart
Zwaarder doet maken
En emoties harder doet praten
Alsof het een lied is
Met een eigen verhaal
Die ik eigenlijk niet wil horen
Omdat het die van mij is
Maar nimmer wilde zien
En als ik weer stil staat
En even voor de stilte kiest
Naar een geschreeuw 
Die diep in mijn ziel nog nagalmt
Weet ik
Al die tijd
Ik heb zelf de keuze
Voor mijzelf
Maar ook voor andere
En het worden er steeds meer 
En als ik stil staat
Verder wil gaan op mijn reis
In een eeuwige ronde
Vraag ik me toch even af
Als eens mijn reis ten einde is
Mijn hart slechts een herinnering
Voor even
Wellicht als een licht
Een emotie
Een lied en een verhaal
Maar dan in iemand anders zijn hart
Een andere route
Waar ik een deel van ben
Voor maar even
Omdat het ieder mens is
Met dezelfde pijn
En ook dezelfde kracht
Maar toch gekozen wordt voor het gelach
De illusie van emotie
En ik vergeten ben
Slecht een verhaal
Die niemand zich nog herinner
Tot deze persoon
Of vele andere
Ten aarde vallen
Het hetzelfde lot
Om nooit te kiezen
De keuzen omarmen
Om te zeggen tegen de ander
En vele meer
Dat je lief heb
Er altijd wil zijn
Of dat je kwaad bent
Een pijn je leven lang al draagt
Maar dat je dit wel uitspreekt
Om los te kunnen laten
Of juist vast te kunnen houden
Zodat de komende weg 
Met stenen als emoties
In hun vaste route stoppen
Omdat je dan zelf kunt bepalen
De reis die je wil nemen
Verlost van alles wat je nooit heb gedeeld
Los heb kunnen laten
Maar wel alles heb doen bepalen
Dat is onze grootste les
Een zelf gekozen hel
Of een toegelaten verlossing
Een mysterie te ontdekken
Wat in ons alle zit
En altijd zal blijven
Gevoel







Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand