Voedsel en dergelijke


Voedsel en dergelijke

Om alles leuk te houden plaats ik af en toe een ' luchtig ' onderwerp. Gerelateerd aan voedsel, drank, medicijnen (niet chemisch maar natuurlijk...). Laats over koffie prut,  nieuwsgierig naar het verhaal lees het terug in deze BLOG. Maar leiding ontvetten, planten voeding geven en in de koelkast geuren maskeren heb ik met succes geprobeerd. Niet alles en dat komt wellicht nog. Zou dan een masker maken voor scrub van koffie prut werken? Vind ik een grappig onderdeel van de vermelde tips maar gek genoeg 🙃 weet ik niemand die het heeft geprobeerd. Jij wel? Daag mij uit en probeer het en mail mij het resultaat. Wat zijn je bevindingen. En ik deel het hier zodat we er allemaal van kunnen leren. Bedoel alles wordt duurder en dan zijn tips om elkaar te helpen altijd welkom toch?

Begrip dat suiker slecht is ken je vast wel. Te veel dan want eerlijk is eerlijk ik gebruik het ook. Maar drink mijn koffie en thee zonder. Ik kwam een stuk tegen over hoest siroop. Is prijzig maar nodig dat wel. Dit stuk beschrijf hoe je het zelf kan maken. Goedkoop, geen suiker maar wel natuurlijk geen chemische zooi. Ik deel dit maar nogmaals alle tips zijn welkom natuurlijk. Volgende stuk kwam ik tegen:

" MAAK JE EIGEN HOESTSIROOP!

Bijna alle hoestsiropen in de supermarkt zitten vol kunstmatige of geraffineerde suikers, conserveringsmiddelen en kleurstoffen. Nu er veel ziekte heerst en het winter is, is dit een ontstekingsremmend en antioxidantrijk brouwsel dat kan helpen bij het verlichten van hoest met echte ingrediënten! ⠀

Wat je nodig hebt:

-1/4 theelepel cayennepeper ⠀
-1/2 theelepel geraspte gember ⠀
-1/2 theelepel kaneel ⠀
-3 el. rauwe honing ⠀
-2 eetlepels appelciderazijn ⠀
-3 eetlepels vers citroensap ⠀
-1/2 kopje water ⠀

Instructies:

1. Rasp de gember ⠀
2. Doe alle ingrediënten in een glazen pot , sluit hem af en schud hem om goed te mengen. ⠀
3. Bewaar de pot maximaal een week in de koelkast in een afgesloten verpakking. ⠀
4. Neem 1 theelepel per keer en herhaal dit elke paar uur! "


Is dit een volgende challenge naast scrub van koffie prut? Nou ik ben zeer benieuwd 🙏 en ook dit deel het naar mijn gmail alles is welkom voor op mijn blog of startende YouTube pagina 🤗. Maar naast koffie prut en hoest siroop bied bv WD40 ook meer oplossingen. En wat is dit? Officieel: " WD-40 is de merknaam voor de wereldwijd bekende Multispray, in de blauw-gele spuitbus met rode dop. WD-40 Multispray staat bekend om de vele toepassingen: Er zijn inmiddels meer dan 2.000 toepassingen bekend waarvoor u WD-40 kunt gebruiken."  En oplossingen hoor ik al gedachten komen. Welke? Nou een klein aantal voorbeelden zijn:

Smering: De smerende ingrediënten van WD-40 hechten zich aan alle bewegende onderdelen, zodat het vrijwel elk materiaal smeert. 

Bescherming: WD-40 heeft corrosiebestendige bestandsdelen welke metalen oppervlakken beschermen roest en corrosie, door afscherming van vocht en andere corroderende elementen. 

Vocht verdrijven: Omdat WD-40 vocht verdrijft, voorkomt het roest en corrosie en laat elektrische systemen snel opdrogen (om bijv. kruipstroom en door vocht veroorzaakte kortsluitingen te voorkomen).

Reinigen: De WD-40 Multispray verwijdert, olie, roet, vet, vuil, lijmresten en vele andere verontreiniging van de meeste oppervlakken. Het laat daarna ook nog eens een beschermende laag achter.

Roest oplossen: WD-40 fungeert ook als kruipolie en penetreert om verroeste, vastzittende of bevroren verbindingen los te maken.

Lees lees het qua onderhoud en reiniging op verschillende materialen is het fantastisch. Vast in veel huishoudens te vinden. Maar waarom begin ik er dan over is de vraag? Gebrek aan inspiratie? Vulling? Kan maar het is niet het geval. Gelukkig als zeg ik het zelf. Denk aan koffie prut. Vorige blog? Oh ja en daarnet nog kort over gehad. Het heeft meer voordelen. Paar punten:

Het schoonmaken van de auto: WD-40 is uitstekend als schoonmaakmiddel voor de auto te gebruiken. 

Stickers en lijmresten verwijderen:.

Kauwgom uit haar of kleding verwijderen.

Kauwgom uit haar of kleding verwijderen.

Schoenen poetsen.

Vastzittende ringen losmaken.

Keuken en badkamer reinigen.

Verwijderen van strepen van de vloer of muur

Smeren van piepende scharnieren en rails

Anti insecten middel.

Tuingereedschap beschermen.

En noem maar op want het is te veel om op te noemen. Maar verzin dit niet zelf vandaar de bron vermelding  met extra uitleg en meer oplossingen. Link is:

https://www.industore.nl/nieuws/wat-is-wd-40#:~:text=Zo%20verwijdert%20het%20verf%2C%20teer,eenvoudig%20stickers%20en%20lijmresten%20verwijderen

Kijk en wat ik hier mee wil zeggen is dat we een kijk op bepaalde toepassingen hebben. Wat beperkt is vaak. Een toepassing geld namelijk vaak voor meer oplossingen dan we er stil bij staan. Geloof me zeker ook ik. Leven is steeds duurder dus kosten besparen met goedkopere alternatieven die eigenlijk even goed of zelfs beter zijn. Is alleen maar fijn. Bedoel al die crissen. Brandstof wordt duurder. Moet wel want met de komende te korten wordt het ellendig. Ook het voedsel raakt op. Tenminste....? Dat is toch zo?  Wordt ons al jaren aangeleerd. Maar wat recent naar boven komt zijn de miljarden subsidies op fossiele brandstoffen. Tegelijk met de extreme omzetstijging van organisaties als de Shell. En ik lees het ook over Supermarkten? Van de week nog een artikel over extreme hoge omzet stijgingen door de stijgende prijzen! Maar er waren toch te korten? Hoe dan die winst als het aan de bron al duurder wordt. Hoe kan het eindpunt meer verdienen? Er is toch crisis. Bedoel zelfs het Koningshuis moet nu belasting betalen. En dat ook normaal. In dit soort tijden vind ik het a-sociaal dat het bij hun niet hoeft. Maar nu ik dit type, stom want ze zeiden toch net dat het koningshuis nu toch geen belasting moet betalen? Heb je vast ook gehoord. Nou ik denk dat een te kleine groep mensen rijker worden. En het normale volk steeds armer. Gelukkig komt het nu wel boven water. Maar doen we er wat aan met zijn alle? Want de werkelijkheid die ons wordt voor geschoteld is anders. Leven allemaal in illusies en onwaarheden. En wellicht weten we het wel. Maar willen we niet verder denken in oplossingen die er zijn. Maar we vaak niet willen zien. Zoals WD40 meeer is dan een middel om te smeren. Koffieprut meer is dan alleen afval. En een te simpel voorbeeld zou je nu denken. Wat dat met dit alles te maken heeft? Nou simpel iets zeggen als start is nodig om alles een zetje te geven. We wel verder gaan kijken en er ook iets mee gaan doen. Te moeilijk denken als start verdwaal je alleen in onmogelijkheden. Oplossingen begint bij stap 1. En als daar een simpel doeltreffend voorbeeld  voor nodig is. Is dat toch een goede start om opnieuw te gaan nadenken. En dat begint hier bij een tip met een knipoog. Over verschillende onderwerpen. Voedsel en dergelijke.









Reacties

  1. Mooie Tips WD 40 Was Bekend Maar Niet Zo Uitgebreid Gebruik Het Al Jaren Voor Smering Tnx Grtn. Op Naar De Volgende Tips

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Tips met een kritisch knipoog dat wel. En kort stukje op blog.

      Verwijderen

Een reactie posten

Een reactie zou mooi zijn...

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand