De stilte

De stilte


Ik sta even stil

En voel een emotie in mij wat spreken wil

En ik ben stil en laat het gebeuren

Die ene ervaring diep in mij

Niet met een pen te beschrijven

Of met een gedachten te kunnen begrijpen

En ik ga en laat me gaan

Heen en weer in woestenij ga ik mee niet wetend welke richting ik nu weer kom

Als een speelbal van elementen zie ik boven en onder en zoveel meer

En net zo snel als het weer komt zo onverwacht

En mij mee neemt naar boven

Ik van de grond wordt getild als een speel bal

Overgelaten aan de grillen van de wind

Mij een overzicht gunt van mijn wereld

En hoe klein mijn bestaan eigenlijk is in de storm van het leven

Grijpt het vuur uit de aarde mij plots omlaag

Als een draaikolk diep in de aarde word ik een met alles om mij heen

Aarde en stenen en zoveel meer

Nimmer aan mij getoond leven krioelt om mij heen

Liften met mij mee als mijn ik een groter iets wordt

En duizend gedachten met mij versmelten

En in de diepte van de aarde waar het vuur mij ook brengen zal

Is het niet een beklemming die ik even ervaarde door alles heen

Maar is het een schoonheid die zich in een stilte uitdrukt zo diep beneden

Alsof ik een verloren wereld weer ontdekt

Waar mijn geschreeuw even door het werd vuur omklemt

Is het opeens de zon die er al die tijd al was

Met al het leven om mij heen

Maar tijd om te verwonderen al het schoon is er niet

Want ik implodeer en verdwijn naar binnen toe

Waar schimmige gedachten waren die ik nooit helemaal begreep

Komen de gestalten voort uit al mijn denken

Een energetisch spel in oneindige kleuren

Zowel bekende als nooit ervaren

En alles danst om mij heen het leven

En zingt een lied van over het leven in het geheel

En ik dans mee en draai in alle kleuren mee

Tot dat er maar een verschijning is in al die kleuren

Het is een geboorten van slechts besef

Waarin ik in die duizend schitteringen van het verborgen

Mij zelf opeens ontdekt

Daar waar ik in mijzelf was geïmplodeerd in een schijnbaar niets

Kom ik juist mezelf tegen zoals ik mezelf nooit kon zien

En in die kracht die er al die tijd al was

Ben ik in de lucht boven de wereld het geheel

En tegelijk diep in de aarde met het verborgen leven

En waai ik met de wind en al die elementen door de wereld

En begrijp ik het leven overal

De bloemen en de struiken

De oneindige bomen

De vogels in de boom tot de jagers goed verscholen

Ik sta even stil

En voel een emotie in mij wat spreken wil

En ik ben stil en laat het gebeuren

Die ene ervaring diep in mij

Niet met een pen te beschrijven

Of met een gedachten te kunnen begrijpen

Ik sta even stil


https://www.youtube.com/@w.o.l.1332


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG






 

 

 

 


 

Reacties

  1. Reacties
    1. Dank u. Ja Dichten is een mentale reis. Altijd binnen de grenzen of een keer er over heen. Ontdekkers van het eigen hart waarin licht en duisternis omarmt wordt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Een reactie zou mooi zijn...

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand