GEVOEL

 


GEVOEL

 

Ik denk je soms te kennen

En te hebben in mijn macht

Te beheersen en te sturen

Dan even vluchtig als het moment

Ben je weer vervlogen

Zie ik je niet meer en is herkenning weg

Alsof ik in een spiegel kijk

En ben ik vluchtig op zoek naar enig houvast

Want overal waar ik kijk om mij heen

En in mijn eigen hart

Is verwarring weer de boventoon

Waar is die kracht?

Net als de macht en het beheersen van vervlogen?

En als ik wil vallen in depressie

In het aller moeilijkste van mijn eigen ik

Is daar toch en twinkeling

Een heel klein lichtje wat danst om mij heen

Alsof er een vuur wordt ontstoken

En handen uit het vuur mij raken

Waarmee net een geboorten ontstaat zo diep in mij

Als een ontwaakte ziel

Is het deze kracht die me niet doet laat zinken

Maar mij omhoog trekt naar de zon

De sterren en het hele bestaan

Vervuld met licht als vleugels in mijn denken

En dan is het weer terug

Wat ik even verloren had

Die kracht en moed

En kom ik met beide benen op de grond

Zo sterk als nooit tevoren

Waar met de landing op de grond

De aarde doet schudden

Onder mijn luid gelach

Alsof ik als een dronkenman een proost geeft

Naar alle overwinningen in het geschiet

Wat oneindige feesten lijkt te geven

Maar als zo snel het gejuich verstopt

En de stilte doet intreden

Is het weer de spiegel waar ik in kijk

Naar de diepte van mijn ziel

En ik wil vallen zo diep naar beneden

Weer weg zinken in mijn eigen schaduw van het bestaan

Als ik toch kiest niet te vallen

Maar gewoon even stil te staan

Om te zoeken naar mijn balans

En op dat moment is het alsof mijn ogen open gaan

Ik mezelf ziet in alle momenten tegelijk

Alsof oneindige films voor te draaien

En mij laten zien mijn diepste ik

Met mijn angst en telleurstellingen

Bezield moet woede en frustratie

Maar ook de liefde en de kracht

Om te scheppen mijn eigen leven

Te overwinnen alle doelen die ik mezelf stelt

En zo in de stilte

Nu goed kijkend in de spiegel naar mijn eigen ziel

Besef ik het raadsel van het leven

Waar we eigenlijk allemaal op zoek naar zijn

Om het te begrijpen

En zoekend hoe er mee om te moeten gaan

Naar onszelf als ook de ander

Nu goed kijken naar mijn eigen hart

Zie ik al die momenten nog voor me

Maar elk uit een balans

Net als de wereld om mij heen

Eenzelfde zoektocht voor iedereen

Een zoektocht naar het grootste raadsel van het leven

Wat eenieder heeft maar niet beseft

Ons grootste kracht en tegelijk de ergste angst

Wat keer op keer zijn gezichten toont

Totdat wij ons zelf begrijpen

En de balans leren te aanvaarden

En als ik in die spiegel des levens weer kijkt

Ik zie mijn grootste kracht

Wat uniek is en mij creëert tot wat ik bent

Tegelijk in ieder aanwezig

Gevoel

 

https://www.youtube.com/@w.o.l.1332


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG




 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand