Mijn Valentijn

 

Mijn Valentijn


Je bent mijn leven

Mijn adem

Die als de zucht des levens

Mijn hart laat kloppen

En met elke ademteug

Mij laat denken

Aan het leven hoe het ooit begon


Heel lang geleden

 Het moment van nu

Met mijn hart wat praat

In elke klop

En ademteug

Hele verhalen toont

Met eindeloze  beelden

Alsof een foto boek van toen 

Zich opent in mijn ziel


Verhalen en gevoelens 

Van waar mijn leven ooit begon

Niet mijn baby tijd

Mijn ontluikend leven

Ik weet het nog zo goed

Elke seconden van de dag

En als ik het ooit even vergeet

Er niet aan denken kan

In de drukte van de dag

Komt het plots weer naar boven

Als een nooit vertrokken kracht

Dat mijn leven begon samen met jou

Als een ontluikende liefde

Zo diep in mijn ziel 

Wat me zoveel meer toont

Maar in een ding steeds hetzelfde

Wat mijn hart echt laat kloppen 

Voor het allermooiste moment

Ons samenzijn


Toen ik jouw ontmoette

En de wereld even stil stond

Ons leven ging verder

Nu jaren later

Is toch nog steeds mijn vraag

Waarom wist ik het toen al zeker

Die liefde tussen ons

Wat voor het leven is gekomen

Een herkenning?

Wat  mijn hart laat spreken

Door liefde maar ook zoveel meer

En zie ik mijn zelf  zo diep in jou?

Als jij in mij

Of is het toch iets nieuws

Geschapen uit ons samen zijn

De versmelting van ons hart

Twee helften die een eenheid vormden

En zo de eerste stappen vormen

In ons nieuwe prille bestaan


Nu jaren later als ik terugkijk

Is het niet alleen de liefde 

Die ons heeft doen groeien

Nee zoveel meer

Want juist alles bij elkaar

De twijfel en de ruzie

Vergezeld met onze hartstocht 

Ook de discussie overal 

Met een eindeloze liefde

Is de kracht van ons bestaan


Maar wat als een prille liefde ooit begon

Heeft juist kunnen groeien

Door de onsterfelijke liefde die er was

Heel klein in beide als een vuurtje

Wat steeds groter werd met elke stap

En hoe de dagen jaren werden

Ons leven apart een samenzijn werd

Steeds groter in kracht

Is het niet alleen alles de glans

En de lach van alle dag

Want wat nooit mag worden vergeten

Zijn de tranen die zijn gekomen

Van ons leven samen zijn

De eerste muren die we bouwde 

Wat gevuld werd met kinderstemmen

Eerst als wens toen in het echt

Maar ook tranen over het leven

Hoe hard hij soms kan zijn

Woede kan tonen

Op de wegen die we samen gaan

Maar door juist de tranen van de vreugde

En soms het duistere dal

Is het onze kracht om naast geliefde

Ook maatjes te zijn voor het leven

Wat alles doet samen komen

Net als ons hart

Waarin we open staan voor de liefde 

En de strijd

Maar altijd samen hand in hand


Want uiteindelijk is dat het

Wat God ons heeft gegeven

Een fantastisch mooie kracht

Een geschenk en een kans

Om juist met al die elementen samen 

Vooruit te komen

Om te bouwen aan ons bestaan

En nu jaren later

 Wat begon met een onsterfelijke jeugd

Zijn nu de rimpels tot ons gekomen

Met wat grijze haren erbij

Als een levend kunstwerk gevormd

Met nu eindeloze verhalen

Ik kan aan niets anders denken

Wat ik ook hardop moet doen

Is dat ik zoveel van je hou

En alles wat wij nu hebben

In een samenzijn

Met een lach en een traan

Ik je dankbaar bent

Mijn Valentijn

Je bent mijn leven

 

https://www.youtube.com/@w.o.l.1332


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand