Diep in ons eigen hart


Diep in ons eigen hart


In de nabijheid, zonder een greintje afstand te overbruggen, ligt een spreekwoordelijke parel naast ons huis, nooit betreden. Altijd zwierf ik elders, op avontuur in de uitgestrekte wereld. Maar terwijl de pracht van nabijheid vrijwel altijd over het hoofd wordt gezien, is er een schoonheid die onopgemerkt blijft.

Dezelfde wolken omarmen mij als die ik enkele uren terug aanschouwde, tijdens het ontwaken na de droomwandelingen die de nacht mij schonk. De regen en de wind, doch soms ook de stilte vergezeld door de zon, begroeten de nieuwe dag die mij omarmt. Ondanks de regen en de wind, momenten van grauwheid die zich lijken uit te rekken tot in de eeuwigheid, waag ik toch een reis naar het onbekende oord, zo dicht bij huis. Als een wonder dat harmonieert met de zon en de pracht die soms zegeviert over de regen en de wind. Beide zijn kinderen van de natuur waar we niet zonder kunnen.

Een fotoboek van al mijn verre reizen, een snelweg met soms een file, beweegt in mijn gedachten, waarin een kort moment een eeuwigheid lijkt te duren. Maar wanneer ik dan eindelijk arriveer in het nieuwe avontuur, zijn het niet slechts de kilometers die mijn huis van mij scheiden in vergelijking met de verre landen om mij heen. Het is ook de liefde en de herkenning in mijn hart die nieuwe inspiratie schenken, een gevoel van sereniteit. Geen boeken en verhalen vol van het verleden razen door mijn gedachten. Het is een leeg boek, waarin ik foto’s kan plaatsen. Het nieuwe moment dat zich nu openbaart en rust brengt, het intens genieten van het heden.

Verre zoektochten, het rondtrekken in de wereld, waarin vaak wensen worden geuit terwijl we omhoog kijken naar het landschap van eeuwige sterren. Een oneindige schoonheid, als een onbekend wonder, als inspiratie die ons dag en nacht omringt. Het is als het ontdekken van de schoonheid dicht bij ons, vaak verborgen door onze voortrazende gedachten. Een grenzeloze pracht wordt vaak gevonden dicht bij huis, en evenzo diep in ons eigen hart.




https://www.youtube.com/@w.o.l.1332


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG






Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand