De spiegel van onsterfelijkheid

 

De spiegel van onsterfelijkheid


Heb ik het ooit tegen je gezegd,
de onsterfelijke liefde, overal aanwezig, wat ik voor je voel?
Stilstand in de drukte van ontelbare momenten,
gewoon loslaten in wat ze zijn.
Kansen die ik wil creëren om goed naar je te kijken,
verder turend in de verte van je ziel,
wat voor anderen, vooral voor jezelf, achter horizonnen van vroeger is vergeten.

Jouw glimlach en kracht van elke dag,
hand in hand met een strijd en een andere kijk.
Zie ik diep in jou de eerste ademhalingen waar het leven begon,
een open hart dat verder werd gevormd door het toelaten van alles om je heen.
Groei door grenzen te stellen,
niet toegankelijke paden afgebakend in jou als persoon.

En als ik verder kijk, steeds dieper in je hart,
hoe het zich vormde door alle vreugde die met je is gedeeld,
alsook de strijd die je overwon, of de nederlagen die je toeliet,
omdat het toen niet anders kon,
als een echo in de ruimte van illusie herhaald.

Kan ik door alle schillen van pracht en verdoemenis heen,
je echte ik zien, wat je werkelijk bent.
Meer dan alleen de persoon die je nu denkt te zijn,
alsmede hoe anderen jou op dit moment zien.
Meer dan de naam die je draagt met het gedrag,
alle gewoontes door de jaren gevormd,
wat je een uniek persoon maakt.

Verder kijkend, voorbij de grenzen van nu,
de mysteries die nog moeten worden geboren.

Wordt een wonder mij aanschouwd,
wat nog moet komen.

Zie ik een prachtige creatie,
nimmer gezien en getoond in de wereld.
Een totaliteit in jou,
die alles draagt van liefde tot haat en een nieuw herboren begrip,
de oerkracht die je werkelijk bent,
herboren in een zelfbewustzijn,
nimmer meer met een gesloten hart naar jezelf toe.

Maar met een begrip van de reis die je hebt moeten nemen,
omarmd met geboorten en dood.
De hergeboorten van onszelf,
herken ik de totaliteit en pracht die ik in jou ontdek,
ook mijzelf in de spiegel van onsterfelijkheid.


[gedicht na aanleiding film stuk op YouTube die ik spontaan nam]






https://youtube.com/@worldofflove


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG







Reacties

Populaire posts van deze blog

Art Karel Fehr

Als...

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing