Levensdans

 

Levensdans

Alsof ik even naar de klok kijk, een besef wil krijgen van de tijd. Stilstaand voor een ogenblik, kijkend om mij heen, weer weten hoe snel de reis gaat. Geboorte en dood, slechts een stap verwijderd van elkaar, een zucht van de kosmos, als het raadsel van het bestaan.

Leven lijkt een eeuwigheid, een moment als een dans van het leven zelf. Een eeuwigdurende voorstelling, tot het doek plots neerdaalt, een einde geeft aan een even onsterfelijke dans. Creativiteit en dromen schenkend aan ieder die het ontvangen wil. Een gift van het leven, die het alleen kon bieden door in stilte met een dans te beginnen, om na ultiem genieten en strijden, met de laatste passen de voorstelling te beëindigen. Het kan pas zijn geschenk geven, als het gehele moment wordt doorstaan met een open hart. Net als bij geboorte en dood, kunnen we slechts in vergankelijkheid kansen krijgen om onszelf te ontdekken, in een geboorte en een dood in een onsterfelijke ziel.

En als ik dans, mijn voorstelling in dit leven, weet ik dat het ritme van mijn leven heftig is geweest, als snelle passen door een kunstenaar in het bestaan, steeds maar weer kijkend naar zijn eigen pijn. Maar als ik steeds meer mijn eigen dans bepaal, dan is het samen met jou. Mijn voorstelling begon eerst op het toneel van het leven in de kou. Regen en wind tolden om mij heen, zoekend naar het juiste ritme van de dans van mijn verhaal. Nu besef ik het, we dansen samen ons verhaal. Kunstenaars van het leven, die we samen vormgeven. En met elke stap in elk ritme zullen altijd momenten komen, van eindeloos genieten tot strijden voor wat in ons hart belangrijk is. Maar wetend dat we samen zijn, geeft mij alle reden nimmer meer terug te kijken, maar vooruit naar wat we zelf willen geven. Onze passie voor het leven, een eeuwigdurend geschenk, tot we samen eens naar de klok van het leven kijken, onze geboorte en dood in een stap hebben aanschouwd.

Is het mijn liefde voor jou, een onsterfelijke kracht, die ons samen in het raadsel van het bestaan ooit weer op laat komen, in een nieuwe dans, een reis van geboorte en dood, alsof ik even naar de klok weer kijk.






https://youtube.com/@worldofflove


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG

 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Art Karel Fehr

Als...

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing