Een hartslag


Een hartslag


Een hartslag........
Ondanks het bruisende leven overal om mij heen,
De drukte van de dag, gedachten die blijven stromen,
Opeens die stilte, midden in de maalstroom van mijn hart.

Een hartslag........
Eenentwintig jaar geleden stond hij even stil,
Het alledaagse leven hield op,
Een klein wonder verscheen, de dageraad ontwaakte,
Het besef van rijkdom die er plots is in het leven.

Een hartslag........
Zeventien jaar geleden, de dagen zijn voorbijgevlogen,
Bemind met een lach, versterkt met zorgen,
Altijd aanwezig, de tijd voorbij zien vliegen,
De gebondenheid van het leven die je samen wilt vieren,
En het bouwen van jouw toekomst.

De lach en de zorg die we deelden, dezelfde tranen,
Tranen van geluk, een nieuwe stap, het besef,
De reis die begon, jouw nieuwe leven, mijn geluk,
Vorm geven aan jouw toekomst, eerst samen, nu meer alleen.

Een hartslag........
Twaalf jaar geleden, ontwaakt uit een achtbaan,
Niet alleen fotoboeken of digitale landschappen,
Maar ons hart waar onze avonturen leven,
Een klein wonder gedragen in liefde, nu een jongeman.

Een volgende fase, school, de wereld ontmoet je meer,
Van hand tot hand gedragen, tot steeds meer los,
Jouw eigen stappen vooruit, de weg die we allen gaan.

Een hartslag........
Een nieuw ritme, dezelfde weg die we volgen,
Je ouders trots op de bouwstenen van jouw leven,
Je creativiteit die je uitdrukt met liefde en kracht.

Het voelt als gisteren, in mijn hart,
Toen ik jou zo klein nog in mijn handen had,
De weg waar we met trots bij je zijn, het loslaten,
Ondanks het verder gaan, een eigen leven,
Iets diepers krijgen met elkaar, vriendschap,
Dezelfde lach en traan.

Nu kijk ik naar de wereld, naar mijn hart,
Het ritme van het alledaagse staat stil,
Eenentwintig jaar geleden zag ik je voor het eerst,
Van baby tot jongen die de wereld verkent,
Je eerste stappen, nu verder gekomen,
Een mooie man, waar je ouders trots op zijn.

Een hartslag verder, als mijn reis hier vandaan gaat,
Buiten het zicht van het alledaagse,
Blijft de liefde die ons verbindt,
De mooie momenten die waren en nog komen,
De vorm van het bestaan verandert telkens,
Het is een wetmatigheid van het leven.

Trots als we zijn, de kans om met de liefde van je leven,
Een huis te bouwen voor jullie beiden,
Het leven verder ontdekken als man,
Je bruisende leven, misschien ook even stil,
Het wonder begrijpen, zoals ik eens  eenentwintig jaar geleden.

Een hartslag………


Van harte gefeliciteerd namens je ouders


https://youtube.com/@worldofflove


worldofflove.wol@gmail.com


https://www.worldofflove.nl/


Hoofdpagina BLOG



Reacties

Populaire posts van deze blog

Art Karel Fehr

Ontdek de Kracht van Kunst: Dichten en Energetische Healing

Als...