Mijn Reis in Woorden: Gedichten, Verhalen en Inspiratie voor Elke Dag

 

Mijn Reis in Woorden: Gedichten, Verhalen en Inspiratie voor Elke Dag


Ik ben dol op spreuken en gezegdes. Misschien ben ik wat ouderwets, maar ik houd van die korte, krachtige zinnen die je een moment laten stilstaan. Sterker nog, ik maak zelf regelmatig spreuken en gezegdes. Waarom? Omdat ik merk dat ze me helpen op allerlei manieren: ze brengen rust, geven inspiratie, en doen me net even anders naar een situatie kijken.

Neem bijvoorbeeld mijn favoriete zelfbedachte gezegde: "Geef de dag een glimlach en hij glimlacht terug." Klinkt simpel, toch? Maar juist die eenvoud zorgt ervoor dat ik het niet vergeet. Door elke dag met een glimlach te beginnen, hoe klein ook, zet ik al meteen een positieve toon voor de rest van de dag. En geloof me, het werkt!

Motivatie in een paar woorden
Spreuken en gezegdes zijn niet alleen handig om te onthouden; ze motiveren me ook. Een andere die ik vaak tegen mezelf zeg is: "Als je valt, val dan vooruit." Het herinnert me eraan dat falen niet erg is, zolang je er iets van leert en de volgende stap weer zet. Dat is wat ik zo krachtig vind aan spreuken: je kunt jezelf ermee oppeppen zonder dat het ingewikkeld hoeft te zijn.

Een frisse blik door een paar woorden
Wat ik ook merk, is dat deze korte wijsheden me helpen om situaties vanuit een ander perspectief te zien. Soms zit ik helemaal vast in een probleem, tot ik iets simpels tegen mezelf zeg als: "Wat je zoekt, is vaak dichterbij dan je denkt." Zo’n spreuk dwingt me om dingen anders te bekijken en zet mijn gedachten even stil.

Rust en vertrouwen door woorden
Tot slot brengen mijn zelfbedachte spreuken me vaak rust. Bijvoorbeeld "Morgen is er weer een dag," zeg ik tegen mezelf als ik gefrustreerd raak door iets wat niet meteen lukt. Het herinnert me eraan dat ik niet alles in één keer hoef op te lossen. Het werkt bijna als een mantra en verlaagt direct mijn stressniveau.

Zo zijn spreuken voor mij niet alleen wijsheden uit het verleden, maar ook kleine handvaten die me dagelijks op weg helpen. Ze zijn als een vriend die altijd even een goede raad heeft, precies op het moment dat je die nodig hebt.

Vandaag heb ik iets speciaals voor jullie: ik laat je een voorproefje zien van mijn nieuwste YouTube-video. Ik hoop dat je er net zo enthousiast van wordt als ik! Vergeet niet om op abonneren te klikken als je dat nog niet hebt gedaan, zodat je geen enkele update mist. Vond je het leuk? Geef dan een like en deel het met je vrienden – zo help je me om nog meer inspirerende content te maken. Veel kijkplezier! En natuurlijk kritiek mag er zijn, want ik ben daar nog beginnend op. Omdat blind typen en gedichten makkelijk af gaat, terwijl spreken niet. Ben ik daar op begonnen, maar heb dus wel meer volgers nodig die mij ook kunnen inspireren, maar hier de film:



Sinds enige tijd ben ik mijn gedichten en verhalen gaan delen, en dat bevalt verrassend goed. Ik schrijf niet alleen poëtische teksten, maar duik ook in verhalen die ons dagelijks leven in Nederland raken, of soms zelfs wat verder gaan: van actuele gebeurtenissen en wereldproblemen tot diepgaande gedachten over wetenschap en spiritualiteit. Alles wat me prikkelt en fascineert, probeer ik op papier te krijgen.

Voor de liefhebbers van lekker eten deel ik af en toe budgetvriendelijke kooktips. Want wie zegt dat je voor een smaakvolle maaltijd de hoofdprijs moet betalen? Ik geniet ervan om te ontdekken hoe je met eenvoudige, betaalbare ingrediënten een hoogwaardig gerecht op tafel kunt zetten en dat met jullie te delen.

Wat schrijven betreft, dat gaat me makkelijk af. Spreken voor de camera is voor mij echter nog een ander verhaal! Toch heb ik een nieuwe uitdaging aangenomen: ik ben begonnen met een YouTube-kanaal. Hierop probeer ik af en toe wat uitleg te geven over mijn werk en achterliggende ideeën. Het is spannend, maar ook heel leuk om mijn verhalen en gedichten nu ook op die manier te kunnen delen.

Ik hoop dat jullie een kijkje willen nemen op mijn kanaal. En als je mijn content leuk vindt, vergeet dan vooral niet om te liken, te volgen en te delen! Zo kan ik nog meer mensen bereiken met alles wat ik graag wil vertellen. Maar hier komt een voorbeeld wat ik net online heb geplaatst, was net klaar met mijn hardloopsessie. Wel fris en fruitig eerst onder de douche. Om vervolgens op YouTube een vlog te plaatsen, natuurlijk met een bak koffie erbij. Maar hier komt hij:

 


Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit stuk te lezen! Ik hoop dat je hier wat inspiratie uit hebt kunnen halen en dat je binnenkort weer terugkomt om meer te ontdekken. En als je mijn werk interessant vindt, zou het geweldig zijn als je me volgt op YouTube. Hoe meer volgers, hoe meer motivatie ik krijg om dit op een steeds professioneler niveau te blijven ontwikkelen.

Heb je ideeën, meningen of verzoeken? Stuur me dan gerust een e-mail via mijn Gmail (zie handtekening hieronder). Nogmaals bedankt, en hopelijk tot ziens!




 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Art Karel Fehr

Ontdek de Kracht van Kunst: Dichten en Energetische Healing

Als...