Meer over NEXIT - zinvol of onzin

 


Meer over NEXIT - zinvol of onzin


Een toevoeging op mijn vorige BLOG over NEXIT - zin of onzin. Ik zie veel kijkers, worden er ook steeds meer. Daar ben ik blij om, maar ik hoef niet overal in gelijk te hebben. Weet dat de waarheid in het midden ligt. Maar dat we de balans verloren zijn en in eigen kortzichtigheid verdwaald zijn. Wat door het systeem wordt gevoed. En versterkt om in je eigen kring zonder vooruitgang te blijven. En waarom vraag ik me vaak af? Door de manier van opvoeden, doordat ons gedrag vanuit de genen is gevormd door onze ouders en voorvaderen. Maar dat we tegelijk denken dat we ons gedrag volledig zelf gevormd hebben en vrij zijn. Terwijl echte vrijheid een illusie is, net als wij denken dat onze mening en kijk op de wereld uniek en individueel is. Mail mij gerust op mijn adres worldofflove.wol@gmail.com. Kijk in mijn andere blogs via de hoofdpagina of deze linkEen website volgt snel maar daar heb ik in andere berichten wat dieper over geschreven, over ons gedrag, en zal ik ook blijven doen. Alleen niet in dit verhaal. Want zodra ik een onderwerp schrijft zie ik het erna gelijk in het nieuws komen. Het kan toeval zijn of een andere reden, maar ik blijf het leuk vinden. En nuttig omdat ik mijn vorige blog met deze informatie een uitbreiding wil geven waar ik het kort over heb gehad heb. Maar wat nu meer vermeld staat op sites die het regionaal en internationaal het nieuws verkondigen. Websites zoals RTL-nieuws. Natuurlijk moet je kritisch zijn wat er in het nieuws wordt verteld of geschreven, maar het is een bevestiging dat dergelijke zaken waar ik het over gehad heb, speelt. En niet alleen in hoofden van complot denkers. 





Het volgende item is deze week in het nieuws gekomen: Brussel wil 3 miljard euro extra van Nederland. Ik citeer:

  "De Europese Commissie wil de komende jaren fors meer geld van de lidstaten losweken om onvoorziene kosten te dekken. Als de plannen het halen zou Nederland naar verwachting ruim 3,1 miljard extra moeten afdragen." 

Het complete verhaal is hier te lezen. Maar het blijft niet bij alleen Nederland het betreft alle landen. Ik heb het wel over NEXIT, maar ik vraag de mening van eenieder op die niet in Nederland woont. Ik was vroeger voor, maar door alles wat er gebeurd ben ik erop tegen nu. Het is alleen een economisch verhaal. Menselijkheid is verdwenen, er is geen echte eenheid in de EU. Elk land heeft zijn eigen regels en zijn eigen wetten. Of het nu gaat om belasting. Of om het aantal koeien wat mag blijven grazen. Wat je moet betalen voor benzine en noem maar op. Er is te veel om op te noemen, veel weet ik zelfs ook niet eens. Heb een reactie gekregen over waarom we het niet hebben over bijvoorbeeld gebruik van Monsanto Bayer gif. In en op onze weilanden. Men zegt in en op onze weilanden, vele hectaren groot. Waardoor er geen vogelsoorten, insecten en planten het kunnen overleven. Ik weet daar te weinig informatie van, maar zal dit verder uitzoeken. Of ik krijg ook meer informatie hierover van andere die er helemaal inzitten. Maar om verder te gaan op de kosten aan Nederland die men wil hebben. Over alle landen heeft, komt het volgende: "Europese Commissie vraagt EU-lidstaten om 66 miljard euro extra". Ik citeer een klein stukje:

"De Europese Commissie vraagt de EU-landen om 66 miljard euro extra voor de begroting tot en met 2027. Dit geld komt boven op de bijdrage van de EU-landen. De Europese Commissie kan niet rondkomen van het huidige EU-budget, werd vanmiddag bekend." 

Het complete verhaal heeft de NOS uitgebracht en is via deze link verder te bekijken. Als je een zoektocht start op het internet kan je erg veel vinden. Soms zo veel dat het een studie apart is om duidelijkheid te kunnen krijgen in deze oerwoud aan informatie. Maar waar het om gaat, is het dat een economische eenheid is. En daar ben ik niet op tegen hoor, begrijp me goed. Ik wil dat we een groeiend en sterk economische eenheid vormen. Maar waar het om gaat, is dat nu alleen een kleine groep rijker wordt. Terwijl de massa het steeds zwaarder krijgt. Zo zwaar dat sommige mensen het hoofd amper boven water kunnen houden. En daarbij is het gevoel bij mij dat men niet weet wat ze precies aan het doen zijn. Laat staat als je per land alle verschillen naast elkaar zet. Hoe kan je dan spreken van een eenheid? Ik kan het fout hebben het niet helemaal zien. Mail mij dan je verhaal zodat ik het anders kan zien. Of wij in het midden het echte verhaal kunnen ontdekken.




En afval scheiden in Nederland, nieuws gehoord daarover? Mensen zijn zo in wanhoop over de stijgende kosten dat ze niet goed afval scheiden. In bijvoorbeeld plastic gooien ze andere middelen. En bestaat 15% of meer uit ander afval kunnen ze het nu niet scheiden. En wordt het alsnog verbrand in plaats van dat het herbruikt wordt. Er worden dus gewoon verouderde systemen gebruikt om ik denk economische redenen. We de investeringen (nog) niet willen uitvoeren dat we systemen van nu gaan ontwikkelen en gebruiken. In plaats van verouderde systemen gebruiken van vroeger maar met de regels van nu. Dan is het logisch dat het niet werkt toch? En hoe lang speelt dit al? Hoeveel kosten heeft dit gebracht. Niet alleen aan het milieu, maar ook door de steeds hoger wordende kosten. En dat ook tegelijk mensen met een goed hart hun best doen. Voor eigenlijk niets. Laat staat dat je het bij je thuis het zo goed mogelijk wilt scheiden, uit betrokkenheid voor o.a. het milieu. Maar dat het bij bedrijven totaal niet wordt gescheiden. Dit zie ik persoonlijk, maar hoor ik ook bij andere hetzelfde verhaal steeds. En ook dit lees ik terug nu op het nieuws. Er komt wel geluid dat er wel onderzoek naar verricht komt of dat andere systemen voor een betere afvalscheiding komt. Omdat alles om economie draait, en als het te veel gaat kosten. Men er dan eindelijk in moet investeren, maar naar mijn idee te laat. Men weet het naar mijn idee niet in de EU waar men het over heeft, maar ook niet in Nederland. Of zelfs op Wereld niveau is men het spoor kwijt. Of werkt men niet samen. Dit gaat weer om het milieu en de crisis op wereld niveau. Nederland neemt acties wat veel geld kost maar eigenlijk op Wereld schaal amper een impact heeft. Grotere landen, zoals America, voeren dit uit. En hebben meer succes. Wij als klein land moeten het doen waar wij goed in zijn en dat is onze eeuwenoude kracht. Hoe we het water hebben overwonnen, maar dit in de toekomst nog kunnen doen. Dan heb je pas echt een beter resultaat lokaal wat je dan op wereld niveau ook kunt toepassen later. Dit hoorde ik aan in een talk show laatst, en mijn eerste reactie was positief daarover. Maar een dag later toen ik er weer over nadacht. Zag ik eigenlijk waar ik niet naar luisterde. De regels die verteld werden tussen de zinnen. Die je eigenlijk niet direct hoort. En is het verhaal dat we nu te maken hebben met een wereld weide klimaat crisis. Dat we er allemaal iets aan doen, omdat we wel moeten. Maar dat we dit los van elkaar doen? Er is geen plan of een idee hoe we het samen kunnen doen? Dat is menselijkheid, omdat het om onze aarde gaat. Maar tegelijk het beste economisch concept. Dat je op wereld niveau afspraken maakt wie wat doet. En hoe we het allemaal met elkaar voor elkaar kunnen krijgen. Maar dan gaat het weer over de EU dat we geen eenheid zijn. Hoe willen we dat dan wel zijn op wereld niveau. Als we zelfs niet in ons eigen land goed kunnen nadenken. En ik heb niet alle wijsheid in pacht. Ik heb niet voor alles een oplossing. Dit is bedoeld dat ik zelf, maar ook wij allemaal, meer zelfbewustzijn krijgen. En aan echte oplossingen gaan werken. In plaats dat wij het toelaten dat onze maatschappij en de wereld steeds harder worden. Met een groeiende haat en een stervende liefde voor het leven opzich. Want dit zijn slechts kleine voorbeelden wat ik zomaar ter sprake neemt. Er is zoveel meer. Wil je aandacht op een bepaald onderwerp, geeft het aan mij door.




Nu wil niets op een hoop brengen want er zijn een hoop goede mensen of organisaties die echt hun best doen. En er zijn ook goede ontwikkelingen. Zoals hier te lezen is. Een verhaal hoe een schimmel is ontstaan wat het afval in de zee kan gaan opeten. Een aanrader om te lezen want er zijn een hoop goede verhalen te vinden. Niet alles is een duister triest verhaal. Maar niet alles is ook puur verlicht, en een en al liefde. We zijn in ons zelf de balans kwijt geraakt, maar ook als mensheid. Lokaal en tot aan de andere kant van de Wereld. Hoe kunnen we dan echte vooruitgang halen? Als we niet kritisch durven kijken en vragen of de manier hoe het nu gaat wel goed en eerlijk is? Of dat we het niet willen horen of zien om wat voor reden dan ook. Want waar ik het ook over gehad heb in mijn vorige blog is dat er veel leeg staat. Een foto als voorbeeld geplaatst. Maar dat tegelijk we een status woning nood hebben. Met daarin weer een draai dat onze kinderen en ouderen geen huizen kunnen krijgen. Maar dan mensen van buiten af het wel krijgen. Inclusief geld wat uiteindelijk wij met zijn allen betalen? Dit is een slecht systeem waarin door de PVDA vroeger uit bezuinigingen bejaardentehuizen zijn afgeschaft. En verzorgings- Instituten zijn gekomen. Waarin ook menselijkheid is gestorven. Want wie kent nu niet de verhalen dat een van de twee zorg nodig heeft, of zelfs beide. Maar allebei een andere status krijgen. Waardoor de enige hulp die ze krijgen een scheiding is. Omdat ze door een verschil in zorg status niet meer bij elkaar mogen blijven. Zelfs na een huwelijk van 50 jaar of meer! Dat is toch geen menselijkheid? Dat is toch geen liefde? Hoe hard willen we zijn, en we onderhouden dit systeem nu wel allemaal zelf. Want wij zijn dit systeem en zolang we niet veranderen daarin zal dit blijven. Tot op een dag jezelf ouder bent geworden en met gebreken. En mocht je het geluk hebben dat nog een partner heb. Is het helemaal een geluk dat je beide geen zorg nodig heb, want anders is het uit elkaar. Of in eenzaamheid verder te sterven, wat we n u al met zijn allen langzaam doen. En om dit alles, en meer, werkt de EU niet op de manier hoe nu het systeem is. Omdat het op wereld niveau niet werkt. En zelfs in ons eigen land tot onze eigen hart. Maar het moet allemaal overal wel gaan werken. Anders is het straks te laat.



worldofflove.wol@gmail.com



Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand