NEXIT - ZINVOL OF ONZIN?

 

NEXIT - ZINVOL OF ONZIN?

Bedankt dat je er weer bent. Ik wil het nu hebben over het thema NEXIT. Je kan er veel over verzinnen en je mening hebben. Politiek of ook persoonlijk vol beladen met redenen waarom wel of niet. Ik was altijd voor een Europa. Met een munt en een Economie. Nu ben ik tegen en zie ik alleen maar een nut in een NETIX.  Maar om even te kijken of we over hetzelfde hebben de officiële verklaring omtrent het begrip NEXIT betreft:

"Nexit is een scenario waarin Nederland de Europese Unie verlaat. Het woord is een porte-manteau van 'Nederland' en 'exit'. Uit een peiling van EenVandaag op 31 januari 2020 bleek dat 33% van de Nederlanders voorstander was van een nexit en 59% tegenstander."

Toen ik mijn leven begon en op het punt kwam dat ik me meer ging richten op de Politiek en met de groei omtrent de EU was ik direct een voorstander. Zelfs toen de discussie kwam of we van de Nederlandse gulden naar de euro wilde gaan. Een munt dat de algemene wisselproblemen wegneemt, kwam zo ideaal over. Niet alleen voor burgers, maar zeker ook voor het bedrijfsleven. De groei in Economie en het bedrijfsleven komt daar goed in uiting. Toen we eindelijk de overgang maakte was het even wennen, maar het avontuur kon beginnen. Met de stelling die er was kon ik me helemaal in vinden. Het is een tijd geleden, maar weet je het nog? Dit zei of zeg men over net nut van de Euro in het algemeen:

"De euro maakt het voor bedrijven makkelijker, goedkoper en veiliger om handel te drijven in de hele eurozone en met de rest van de wereld. Meer economische stabiliteit en groei. Meer geïntegreerde en dus efficiëntere financiële markten. Grotere invloed op de wereldeconomie."

Als een jong persoon die zin heeft in het leven, om het te maken. Zeg je geen nee tegen dat soort standpunten. En iedereen die daar tegen is/was zijn eerste klas "klaag-violen" die het alleen maar lastig vinden om het oude gewone los te kunnen laten. Bedoel je als persoon en land alleen blijven is een gemiste kans als je een grote Natie kan worden. Dat alle landen zich aansluiten en we een worden. Wie wil dat niet dat is toch fantastisch? En Europa is fantastisch, wie kijk er geen televisie of lees er geen tijdschriften over. Bedoel laatste was ik in omgeving Bergen om Zoom. Ik ben een fan van vestigingssteden en gebieden waar de vestigingslinies waren. Niet alleen de cultuur  en het verleden. De oude gebouwen en installaties met hun verhalen. Maar zeker ook de combinatie met de moderne winkels van nu, en de overvloed aan de keuze in de horeca sector. Je kan in het eigen land een hele dag ermee vullen. Ik raad het iedereen aan voor een leuke, gezellige dag, klik HIER voor een overzicht van de steden in Nederland. Maar je kan er veel meer over vinden.  Ik kan veel daarover schrijven, maar foto's zeggen meer dan woorden. Ik wil graag een paar foto's delen, dit zijn ze:





Dit is maar een klein gedeelte, de diversiteit is enorm. En elke omgeving is weer net anders, wat het de moeite waard blijft ze een voor een te bezoeken. Laat staan als je tussen door een heerlijke koffie of thee neemt met een lokale lekkernij. Maar niet alleen Nederland is mooi, de landen in Europa ook. Zo ben ik net terug uit Spanje en ik kan honderden unieke foto's delen. Maar dat zal ik je besparen. Ik deel hier ook een paar waar ik zelf bij was onlangs: 





Als je niet van cultuur houdt, is er ook van alles te vinden. Een overschot aan horeca-aangelegenheden, en om over winkels en markten niet te beginnen. Kijk iedereen werkt het hele jaar door hard en moet voor een beetje genieten zijn best doen. Dus echt kijken naar lokale issues doen we in de vakantie niet aan. We moeten er veel voor betalen, en zijn er we eindelijk. Gaan we niet over Politiek gevoelige onderwerpen  praten. Nee feest vieren en vooral het denken op slot zetten. Onder de noemer van genieten, want dat doen we te weinig. Zo was ik ook altijd, het als de rest van Nederland, of moet ik de wereld zeggen. Maar er is zoveel gebeurd in een korte tijd. Waarin een bijna-dood-ervaring min of meer mijn denken heeft doen resetten. Niets was meer in een automatische stand. En als je het leven ervaart alsof je alles opnieuw moet definiëren. Je er dan even goed naar kijkt, is de onbezonnenheid van de dag Openeers verdwenen. Maar wat te doen? Ja veranderingen wil ik, dat willen veel  mensen. Maar acties uitvoeren waarmee je door het systeem gelijk op 10-0 achter wordt gezet is  niet slim. Politiek gaan bedrijven. Als een onbekend persoon? Met geen financieel plan als achtergrond? Nee, dan sta je gelijk 15-0 achter. Vandaar deze blog waarin ik het zogenaamd normaal leven kritisch onder de loop wil nemen. En ik hoop dat er meerdere dit gaan doen. Omdat we allemaal in slaap zijn gesust. Ook als je acties uitvoert, maar je daarmee zonder het te weten op de genoemde achterstand brengt. En je het niet beseft dat 'domme' acties voor zeer serieuze onderwerpen juist de wens zijn. Van die mensen die de dag van vandaag aansturen op een niet menselijke manier. Ik ben begonnen over de cultuur in Nederland en later over die in Spanje. Spanje is vele malen groter dan Nederland. De cijfers zijn:

"Spanje heeft een oppervlakte van 494.005 km² ten opzichte van Nederland met 33.987 km². In Spanje wonen 46.293.323 inwoners terwijl dit in Nederland 17.016.967 inwoners is. De bevolkingsdichtheid per km² in Spanje is 94, maar dat is in Nederland maar liefst 501."

Om in beelden te denken zie de volgende kaart van Europa die het visueel maakt. Niet alleen het verschil tussen Nederland en Spanje, maar ook met de andere landen. Waarin er een paar net kleiner zijn dan Nederland (België; Luxenburg). Maar de meeste zijn dat niet:


Als je enerzijds geniet van je vakantie, en anderzijds alles kritisch opnieuw bewuster gaat kijken zie je zoveel. Maar een ding wat ik in Spanje zat is het volgende:


Vuilnisbakken waarin het vuilnis niet apart wordt gehouden. En dit is alleen een voorbeeld hoe het er nu aan toegaat in Spanje. Dit gebeurt overal namelijk. Dat we niets gescheiden weggooien en alles mogen deponeren. Overal dat klopt, maar niet in Nederland. In Nederland moeten we alles apart gaan scheiden. En worden de belastingen hoger en hoger. Waarom gebeurt dit niet in de rest van Europa? We zijn toch een Natie? Maar overal zijn er verschillende regels en wetten. Lokaal versus internationaal zijn er zoveel verschillen dat je niet over een Europa kan beginnen. Bijvoorbeeld brandstof prijzen die in Europa verschillen, overzicht staan bij de ANWB, maar ze staan daar nog mild in genoteerd. Ik heb ze veel goedkoper gezien, als voorbeeld dan weer Spanje waar ik laatst was. Overal in elk land zijn er verschillende belastingstelsels. Wat en hoeveel men belast, is overal anders. Maar ook de omgang met het milieu is overal totaal anders. Hoeveel kans we krijgen als jongeren. En hoe we van onze oude dag later kunnen genieten. In alles verschilt het! In Nederland willen ze de groei op koeien verminderen. Net over de grens in Duitsland en België maakt het niet uit. Wat is de nut dan dat we het alleen in Nederland uitvoeren? Net als het wel of niet scheiden van afval. Net als hoeveel we belasting moeten betalen. Er zijn zoveel verschillen onderling. Te veel dat ik hier kan benoemen. Maar heb je iets op je hart mail het me dan plaats ik het in een blog. En niet alleen onderwerpen over Nederland of Europa. Nee in heel de Wereld, hoe meer bewust te worden van de verschillen hoe effectiever we stappen kunnen nemen om hier een halt aan te roepen.

Vluchtelingen kwestie is weer een onderwerp. Waarom alles in Nederland vestigen? Meeste die komen zijn alleen gelukszoekers. Soort mensen  die met te dure mobiels hier de staten met crimineel gedrag onveilig maken. En de kansen op een goed leven voor zowel jong als oud laat verdwijnen. En ook mensen nadelig beïnvloeden die echt hulp nodig hebben. Maar het niet krijgen omdat de verkeerde mensen het krijgen. En we als Nederlander hiervoor steeds minder motivatie krijgen om ze nog langer te willen helpen. En op sommige plaatsten in de wereld is het te vol. In veel gebieden is het te leeg. Maar daar worden geen mensen ondergebracht.  Dit is allemaal Politiek. Waarin alleen het economisch concept telt. En dat een kleine groep er beter van wordt. Maar de menselijkheid bijna helemaal is verdwenen. Dat wij nu bijvoorbeeld geen bejaardentehuizen hebben, alleen maar verzorgingstehuizen. Is een politieke keuzen die via de PVDA in het leven is geroepen. Mensen k rijgen geen hulp daar. Ze vereenzamen en hebben nu alleen nog maar een langzame pijnvolle dood die elke dag steeds bewuster in hun afstervend denken groeit. En ja dit heb ik uit het nieuws en ook van kennissen. Maar in ieder geval vanuit mijn eigen familie. Daarin ik net rijk genoeg bent ze te kunnen helpen, men moet toekijken hoe hun leven steeds kanslozer wordt. Alleen omdat er geen ruimte is? Maar wel voor asielzoekers? Geen ruimte? Ik was laatst in Bergen op Zoom en omgeving, naast het genieten de volgende foto gemaakt (als als de prullenbak in Barcelona):



Niet alles  is een complot. Of is een maatschappelijk onderwerp wat we gewoon niet willen zien. Want om veel dingen kan je niet heen.  Want weer een pand wat leeg staat? En ik zie ze overal, zie jij ze ook of zie ik alleen illusies? Als je dit opknapt. Hierin gaat investeren in plaats van aan onzinnigheden. Hoeveel  mensen kan je hier dan onderdak geven. Laat staan in alle andere gebouwen die in dezelfde staat staan. Als je daarmee de Nederlandse bevolking kan helpen. Dan kunnen we met een gerust hart andere gaan helpen. Maar moet er wel een eerlijke verdeling komen. Of beter nog we moeten foute regeringen met zijn allen gaan stoppen. Want geen enkel land heeft foute bewoners. Nee het zijn foute regeringen die alleen voor hun eigen gewin gaan. Net als Naties en organisties tot helemaal naar de gewone mens.  Die geld genoeg heeft en veel kan bepalen. Wat het overgrote gedeelte van de wereld niet kan. Omdat we hard moeten werken voor ons bestaan, en even kunnen genieten in een vakantie. Maar willen we echt genieten, willen we echt de potentie beschikbaar hebben in ons zelf. En in ons land en natitie moeten we echt een eenheid zijn. En die eenheid is er nergens te vinden. Niet in de bevolkin in Nederland. Niet in bevolking in de EU of zelfs in de wereld. We accepteren foute regeringen, organisaties en mensen. En doen er gewoon niets aan omdat we vergeten zijn zelf te denken. En we liever in een illusie blijven leven. Voor een schijnbare veiligheid. Niet alleen de EU is een systeem wat niet (meer) werkt. Nederland ook niet. bedoel als voorbeeld een ongeluk in Dordrecht in het verkeer onlangs, beschreven in deze BLOG . Degene die 100 km per uur reed in plaatst van 30 heeft een rijke familie is mij verteld. En zijn rijbewijs zou zijn afgepakt. Maar rijd nu in de Porsch van zijn vader? De politie heeft de zaak niet serieus afgehandeld en in veel dingen verzaakt. Mij is verteld  dat dit nog steeds loopt (?) maar dat er niet opgegeven wordt tot er recht wordt behaald. Want de Elite die steeds door het hebben van te veel geld moet een keer stoppen. Maar het is niet alleen het principe geld. En zijn ook alle wetten in  Nederland die deze onmogelijkheden mogelij maken. Zo is me een verhaal verteld dat een automobilist door een net groen worden stoplicht ging rijden. Maar tegen een andere auto aan knalde die door rood reed. En wat is er uitgekomen? Dat degene die door groen reed had moeten kijken. Die is benadeeld? Hoe verzin je dit? Als je meer van dit onzinne verhalen weet mail het me. Ik wil dat we bewuster worden van de oneerlijkeheid die overal speelt. En mogelijk is omdat wij allemaal bewust kiezen voor dit systeem. Dit systeem in Nederland. Maar ook voor het systeem in de EU. En in die op wereldniveau hoe we tegen over elkaar moeten staan. Wij accepteren dit want wij zijn het systeem. Ook als je jezelf voor alles afsluiten je nergens mee gaat bemoeien. Zorg je voor het instandhouden van de systemen waarin alleen economie telt. Waarin menselijk is verdwenen, of bijna niet meer voorkomt Als mensheid kikken we erop om elkaar, maar vooral onszelf te discrimieren. Om ongelijkheid in stand te houden en mensen en groeperingen tegen elkaar in haat te laten bestaan. Omdat uiteindelijk alleen maar een kleine groep er beter van wordt en rijker wordt. En dat ben jij en ik niet! Daarom is door alles wat ik in mijn leven meegemaakt heb. Alles wat ik opnieuw heb leren zien. Tot de conclusie gekomen dat de EU in zijn huidige vorm niet werkt. Omdat ik tegen oneerlijkheid bent en tegen het promoten van verschillen. En om zoveel meer redenen ben ik tegen een EU en voor een NEXIT. Omdat ik niet voor dit systeem zoals het nu funtioneert wilt kiezen. En omdat van lokale wetgevigen, tot internationale, er alleen maar een geluid van discriminatie te horen is. Waarin economie alleen telt en het concept menselijkheid daaruit is gehaald. Ben je het hier niet mee eens? Geef me voorbeelden dat het concept menselijkheid niet is verdwenen? Ik zie hem niet meer. En ik wil er niet meer over zwijgen. Jij wel?













Reacties

Populaire posts van deze blog

KANKER: Een Epidemie van Stilte en Verwaarlozing

Onze zoektocht

Uitstervend opstand